CIRKUS 7TIMMAR

Nu är det ca 7 timmar kvar tills det nya året, wiihoo! Inleder det med underbart folk så det kan nästan inte bli bättre. Det kommer kanske komma ett till inlägg klockan tolv men tills dess kommer jag inte skriva. Nu har mamma och pappas gäster kommit så jag ska umgås lite med dem och sedan dra mig mot stan där jag ska möta några söta tjejer. Iiiih! Och om två dagar är det Täbyyyy!
Förra året var det någon som skrev på min facebook men i år ska jag försöka göra det själv, haha!


ikväll ser jag ut såhär. Klänning från MQ



twins taggade!


seeya later! (sofia fick vara med i rubriken för att hon syns pyttelite!)

Godmorgon världen

Vaknade för ett litet tag sen men valde att ligga kvar i sängen och glo på tv. Jag ska börja göra iorning lite saker tills ikväll och äta lite frukost alldeles strax. Kommer nog hinna med ett inlägg innan jag drar ikväll också men är inte helt säker. Sara kommer ju som sagt inte skriva något eftersom hon är borta. Vi ser vad som händer helt enkelt!


best friends are the siblings got forgot to give us. kommer sakna dig ikväll

happy new year!

eftersom jag är på en båt inatt så säger jag gott nytt år till alla nu istället!

smile like you mean it

Fixa låtarna på ipoden-check!
packning-inte riktigt va...

Inte rikigt taggad till att packa, skulle inte förvåna mig om jag sitter och packar på lördag när jag kommit hem från kryssningen. Sååå typiskt mig att packa i sista sekund..
Just ja, ändrat spelschema för oss i täby också, är bara 6lag anmälda i F95 så de har ändrat till en grupp och så möts ettan och tvåan i final utan slutspel.. Vet inte riktigt vad jag tycker om det. Men det är bara att tagga om! Vinst som gäller här.


systerbus!


restaurangmys!

Kom precis hem från Biscotti. Ska väl också ta tag lite i packningen till skillnad från Sara har jag dock  lördag på mig också jag måste checka allting tre gånger så jag är säker på att jag inte glömt något. Imorgon blir det att fira nyår med några av världens bästa tjejer, det kommer bli asfett! Nu ska jag titta lite på tv och börja lägga fram kläder.


two days

söööööööndag, el brudos!

två dagar kvar till täby, hur braaaaa? Jag är sjukt taggad, även fast att de bara är 6lag anmälda i F95!
Idag blev det först träning, stannade kvar ett tag som ebba redan sagt och hade de kul. Snabbt som satan när vi kom hem bytte vi om och sen åkte vi ut till stallet, hade seg-leistur och ingeting funkade idag. Alla som såg Leistur säger att han såg bra ut, men det kändes fanimej inte bra.. Så var rätt sur, men nu ligger en ben&jerry´s i kylen och väntar på mig så känns liiite bättre! Borde egentligen inte sitta här, packningen inför täby måste nästintill vara klar till imorgon för då tar vi bussen till stockholm och sen väntar en kryssning som jag mer eller mindre ser fram emot! Så måste packa till kryssningen och till täby så.. ah... sätter mig vid tv:n istället så får man panik packa imorgon, vill även hinna med att åka och köpa nya hörlurar (y)




mina bebisar!♥

Sjukling

Träningen idag var lite seg, alla var väl lite trötta från gårdagen. Efter träningen stannade vi kvar och sköt lite men jag fick migrän efter ett tag så det blev att ringa pappa och åka hem. La mig och sov i ett par timmar så nu mår jag bättre, huvudvärken är kvar men det blir värre om jag böjer huvudet nedåt. Ikväll ska the parents och vänner till oss på restaurang så vi får se om jag följer med. Nyårsaftonsplanerna börjar klarna upp nu också och det känns så jävla awesome!


har tyvärr ingen passande bild just nu

cry me a river


med inget bättre att göra så knäppte jag lite bilder. Sen kom jag på att rummet skulle städas, väskan skulle packas och en annan väska skulle packas upp... Nu lyssnar jag på musik.

T som i tack!



vad händer nudå sara? Jo först mat sen sängen och titta på tv och spela spel på datorn! Dötrött tjej här, somnade rätt sent inatt och så en träning och en match idag... Nu taggar vi till tidig träning imorgon igen!

T som i tooook(ar)!!!





lite bilder från igår

FYYYYRA!

Hej folket!
Igår var det filmkväll hos twinisarna, på natten skulle vi ha kollat Chicago Bulls matchen men efter första halvlek hade Sara somnat och Sofia och jag orkade inte heller kolla. Imorse vet jag inte när vi blev väckta eller om vi blev väckta för jag tror att jag somnade om ett tag.. HAHA! Iaf, vi begav oss mot bollhuset där det väntade träning och sedan match. Idag var vi 8 spelare som alla hade tränat innan matchen, hääärligt! Som man kanske förstår så spelade vi inte på topp men det blev en vinst ändå.

Ikväll ska jag börja packa lite till Täby hade jag tänkt för nu är det bara fyra dagar kvar!!! Annars blir det att ta det lugnt och försöka få min rygg att samarbeta.




trötta tjejer...

filmkväll!



haha lagom barnsliga sådär!

blixt..? HÄR! dammvippa..? JAPP!

Pratade lite med min kära mor efter att jag beställt min KD t-shirt (ÄNTLIGEN!!!!) och då kom hon på att pappa har en gammal blixt från sin urgammla, men ack så coola, kamra. Jag råkade nämna att jag skulle ta lite basketbilder så då hämta hon en hel låda med gamla kamra prylar. Sa även att det skulle vara bra med en liten dammvippa och ta bort allt damm med, det hade vi ju såklart också i den lilla lådan! Några gamla objektiv fanns också men de passade inte till min lilla älskling, tyvärr.

Snart så ska mamma göra mat och jag ska överraska henne med att fråga om jag kan hjälpa till, dels för jag inte har något bättre för mig och dels för att det känns lite tjock att ligga och glo tv efter en träning medan hon sliter. Just nu är det ganska segt, gick in och beställde en julklapp men det är inget datum på när den kommer att levereras så det blir ju en liten överraskning.. Ikväll är det somsagt twins place som gäller för min del, klagar inte alls faktiskt. Min baby hänger såklart med så några bilder kommer jag bjuda på imorgon!


den "lilla" blixten

KD ♥

NEW

När jag kom hem från träningen idag väntade mitt nya objektiv på mig! AF Nikkor 50mm f/1.8D, autofokusen fungerar inte på det objektivet för Nikon D40 så det får man ställa in själv, men det är en bra omväxling! Lite bilder:




"vi kom, vi sågs, vi segrade"


detta välkomnades vi av efter vår träning! hahaha är p98 taggade till imorgon må tro? För då väntar revanch från deras sida, ska alltså lira mot dom igen.

Träningen idag var dyngjobbig, kändes som jag inte tränat på ett år inte en vecka bara. Tränade tillsammans med tre division 2 tjejer också plus nattis eftersom de bara var dom som kom till deras träning och vi vara bara 7st så. Efter träningen var det planerat att vi skulle dra till tuna park och shoppa lite men vi var så slut efter träningen så istället bestämde vi med basel att vi shoppar med henne efter matchen imorgon! Låter sååå mycket bättre!

Ikväll kommer ebba hit också, basketball står på schemat inatt!

ESKILSTUNA BASKET

hittade en bortglömd mapp som hette "bloggen!", där i fanns det lite basketbilder som jag inte lagt upp, så här kommer dom!





baselmus


sånt här händer väääldigt ofta med eb f95, slänger sig efter varenda lös boll!

hahah, ja.. vad ska man säga...?

argt mail!

Skickade ett arg mail (läs: lite argt) till NBA store och frågade varför jag inte kunde beställa från dem. Skulle skicka hem min KD t-shirt som jag velat ha i en månad nu, men funkar det? NÄE! Får jag inte svar så kommer jag åka dit och slå dem i huvudet!! Ååååå, och så verkar den inte finnas på något annat ställe heller.. I-landsproblem på högsta nivå här..


CSI treologi

Om jag har förstått det rätt så är det Csi treologi på femman i tre avsnitt om fem minuter och med inget annat bättre att göra så blir det väl att glo lite på det. Hos min morbror blev det lite fika och massa prat, kan inget annat än älska min galna lilla släkt. Ikväll ska jag försöka lägga mig skapligt för imorgon är det dags för första träningen på suuuperlänge, längtar!


love it

Haha...

Sara: Ebba... vad är dedär..?
Ebba: Eeh.. asså.. det var en drink.. hehehe..
Sara: Åh.. okej..


var det någon som sa sovmorgon?

Ja nu var det väl meningen att min sovmorgon skulle sluta halv två, men kvart i fyra så sov jag fortfarande... Älskar man sömn så gör man! Hade det inte varit för mamma så hade jag nog fortfarande sovit, det är ju så mörkt att man inte vet om det är dag eller natt när man vaknar. Nej, nu ska jag försöka få mitt hår att se bra ut sedan blir det lite käk som pappa kommer hem med och efter det är det väl dags att gå mot Janne!


mosig bild, i like!

kärlek på hög nivå


sliten tjej



sådärja, nu har jag testat kameran i datorn också! hahahaha.
så vad händer idag då? Jo just nu sitter syster&jag och väntar på ett sms från vår vän anna skoghill som är hos tandläkarn, planen är att vi ska träffa henne på stan och ta en fika och bara snacka för det var så sjukt länge sen vi träffades. Om hon mår bra vill säga, efter ett besök hos tandläkarn har man kanske lite ont. Men jag håller tummarna för att hon mår bra! I väntan ska jag nog börja installera itunes och kanske photoshop, sofia bad mig att göra det så.. Tydligen är jag den tekniska av oss två!

don't let me fall


sitter och pratar med en riktig snygging på msn men känner hur ögonlocken börjar bli tunga (KONSTIGT!) så nu ska jag starta BBT och sen blir det sömn för mig. Imorgon är det fika hos min morbror som gäller, innan dess ska jag försöka sova ut.

big little planet


bästa spelet ever,

"klicka på ikonen som ser ut som ett misslyckat grodyngel" hahahaha, jag dör

Kan vi fixa't? KLART VI KAN!

Det var en efterfrågan på basketbilder, so here you go:

Dessa bilder är från Visby när vi spelade mot Linköping:







Lite bilder från när vi spelade mot Visby också:




Avslutar med tre random från olika matcher:



Sista bilden är från Täby -10, bara 6 dagar kvar nu!


we can't back down

tjoho allihopa! En lycklig sara här, var som sagt på handbollsmatch som bjöd på hur mycket skratt som helst. Ebba&jag satt och skoja om allt och lärde oss alla namn i guif. Som föresten krossade kristianstad med 10 bollar! Efter matchen gick vi hem till ebba och käkade lite god lasagne, och skrattade ännu mera. Gick ut och fotade ett tag med ebbas nya kamra, ebba fick frusna fingrar och jag fick vita skor. Hahaha.

Sitter just nu i sängen med datorn i knät och oth rullar på tv:n. Kan det bli mycket bättre? Nae tror inte det va!


sa åt ebba att jag ville lägga ut den här, så har väl inge val direkt... mästerfotografen eller vad?

Vinter

Sara åkte hem för ett tag sen, vi hann bland annat med att ta lite kort ute i kylan med min nya kamra.





"han är fin i ansiktet!"

Sitter just nu i min säng med Sara bredvid mig, hon pratar i telefon så jag passade på att skriva lite här. Vi ska väl fortsätta fixa lite basketbilder på min dator och sen blir det nog bara massa prat eftersom att vi har varit ifrån varandra några dagar, hehe.. Handbollskillarna vann med 31-21, kul för dem! Angående rubriken så är det ett citat från Sara efter att hon sett att en kille inte var så snygg i shorts, men han var ju iaf fin i ansiktet.. HAHAHA!



he's one in a million

känner att jag är rätt off med bloggandet, men har inte riktigt tid för det. Inatt var vi uppe och kollade på match igen, blev vinst för oklahoma! Sov fem timmar och gick upp tio imorse för att ta en dusch innan farmor, mats&thomas kom hit. Åt och fick lite julklappar, och snart ska jag mot ebbas place för att sen kolla på handbollsmatch! Haha det är inte varje dag jag kollar på handboll inte, men kul kommer det bli.
Nu ska jag fortsätta hålla syster sällskap som kollar på sin älskling på tv, repris från igår! Tjaaaråå


we don't sleep when the sun goes down


För stora förhoppningar på löften som är små. Godnatt på er!

Sweeney Todd

På tv går Sweenet Todd, jag har missat en halvtimma och fattar nada men det ordnar sig nog snart! Är sjukt trött efter en kväll med skratt, god mat och gott sällskap så snart blir det nog att mysa ner sig i sängen medan avsnitten av big bang theory rullar.


det första paketet jag fick på julaftonsmorgon, tack mamma...! haha

you're my favorite song

hej snyggingar!
Hoppas ni hade en lika bra dag som jag hade igår, blev mycket skratt med släkten och roliga julklappar. Fick assnygga leggins av sofia, tröja av johan, lite godis&pengar m.m. Innan vi åkte till kusinen så fick öpnnade vi varsitt paket och då fick sofia&jag varsin biljett till E.M.D's spelning den 25mars på lokomotivet. Hur bra?! Iiih!
Och efter att vi kommit hem från kusinen så öppnade vi flera julklappar som vi inte öppnat där, och då fick vi säsong 7 av one tree hill, pyjamasbyxor och en bärbar dator! Så hela dan idag har vi suttit och rensat vår gamla dator, vi tog bort ungefär 150låtar, och nu för vi över allting till hårddisken så att vi kan lägga in allt på den nya datorn. Så för att sammanfatta igår med ett ord - Underbart! 

Orkar inte just nu ta kort på allt, men det kommer sen vill jag lova.
pusshej!

I'm off!

Nu ska jag bege mig ut i kylan till min morbror där de ska ta någon drink innan vi drar oss vidare mot Kenneth & Åsa där det väntar mat. Jag hade en sjukt grym julafton igår och jag hoppas ni också hade det! Är lite trött i kroppen idag men det är värt de!


i'm in loooove

Nikon D40

Vad säger man då? VÄRLDENS BÄSTA MAMMA ♥ Det är inte klokt vad den kvinnan kan lyckas med. Som ni kanske vet säljs ju inte D40 längre, men tror ni inte hon fixar en åt mig ändå? Iiiiih!
Kärleken, lyckan, glädjen - Otroligt. Nu ska jag bara lära mig all skit!


Ser ut såhär idag

har på mig ett halsband som syster gjort. Lycklig

Merry Christmaas!

Hej på er!
Vi vill bara önska er en riktigt god jul och hoppas att ni får det riktigt jäkla kul. Bäst för er att ni tittar på Kalle Anka klockan tre, så att tomten kommer till er sen! Haha. Det kanske kommer komma upp några inlägg idag men om det inte gör det så vet ni ju vad vi gör. Hur som, om ni inte får tillräckligt många paket så är det bara att slänga in en kommentar så snackar vi med tomten, han är våran bro. Vi är på riktigt bra humör idag, hoppas det smittar! PUSS PÅ ER!!




Det låter bra....!

Anna och Gustav sitter just nu och försöker rocka på Band Hero (som jag) men tyvärr så är det ju inte så lätt som det ser ut, syyynd! Vi har hunnit med att äta, spela spel, öppna paket och även en hel del skratt. Precis vad man behöver en risig dag innan julafton. Näe, nu är låten snart slut och jag ska visa hur de ska gå till.



..hela säcken full..

Eftersom vi inte såg hela matchen inatt så ska vi kolla på reprisen som går nu, heja oklahoma!

Annars så hörs julmusik från köket där det är bakning och sånt. Myysigt må jag säga, sen blir det att klä granen. Bättre julstämning nu känner jag! Sånt gillar jag


Den lilla julen innan jul

Om ca en halvtimma så kommer några vänner till familjen över för att äta mat, umgås och ge lite julklappar precis som varje år. Förra året var vi hos dem så detta år blir det firande hos oss. Är väl inte på bästa humöret just nu men det är mysiga personer så det gör absolut ingenting!


eftersom jag inte kommer ha klänning på riktiga julafton så passade jag på nu!

tack..?

Gick och kollade om det blev att klä granen men det hade de redan gjort utan mig tydligen.. tack? Idioter. Känner verkligen inte julstämningen kan jag ju lugnt påstå.


jul..?

har varit ensam hemma i några timmar nu och vad har jag gjort? Jo, jag har kollat på basket medan jag fixade snören till kulorna som ska upp i granen, har dammsugit hela mitt rum och dammat av några hyllor och pyntat som mamma tjatat om hur länge som helst nu.. haha.. Dammsög nyss sofias rum också, duktig eller vad!? Snart ska jag hoppa in i duschen och ta en lååång dusch, känner att jag förtjänar det. Sen ska jag nog försöka mig på att slå in julklappar, men kände att jag kanske behövde skriva lite här först!

Eftersom att jag inte skrev nånting igår så kommer gårdagen nu:
Mamma, jag&sofia åkte först till tuna park runt elva och handlade massor med julklappar, jag fick även med mig hem en nyårs klänning! Efter tuna park skjutsade mamma ner oss på stan där vi skulle möta upp emma för att köpa till mormor&morfar tillsammans, något vi gör varje år. Men vi var lite tidiga så sofia&jag fortsatte att leta efter julklappar och mötte anna skoghill, helt underbar tjej dedär! Sprang på pascal också, eller han sprang in i oss då, alltid trevligt att träffa kompisar vill jag lova. När vi hade mött upp emma träffade vi hjärtat basel också.
Men hur som, emma,jag&sofia gick på stan ett tag och runt fyra var vi hemma igen. Vi proppa i oss några mackor och sen runt fem stack vi till ebba för att sedan gå till american pizza som ni redan vet. Fifan vad kallt det var att gå ute asså, och ändå gick vi ute i bara fem minuter! Det var just därför som jag inte följde med idag ner till stan, kaaallt. Hur det var på american pizza har ebba redan skrivit, helt underbart. Jag mår riktigt bra med dom tjejerna.

Efter att vi kommit hem från ebba la jag mig och kollade på oth och runt ett gick sofia&jag till brors rum för att kolla på basket, fast matchen började inte förens halv två så jag låg och sov ett tag och sofia satte sig vid datorn. För jag var sjukt trött, för när matchen väl började tror jag vi bara såg första perioden, resten av matchen sov vi oss igenom. Vaknade lite då&då, fast kvart i fem vaknade sofia&jag hopkurade av att matchen var slut, så då gick vi till våra egna rum och somnade där istället. Så var lagom trött när mamma väckte oss klockan tio imorse. Snark...


bara jag som inte tycker att det känns som jul än..?

farbror Ola

Möttes av min farbror Ola när jag klev ut i hallen, då är det jul! Han kommer hit varje år innan julafton och är alltid med för att klä granen, iih! Som vanligt när han kommer hit blir det snack om basketen "hur går det?" "vad snittar du i poäng?" "vad spelar du?" hahah så härlig gubbe dedär! Nu ska jag julpynta lite i mitt rum som mamma har tjatat om, sedan blir det mat och förhoppningsvis klär vi granen därefter.

Jag vet inte vart Sara har tagit vägen men hon dyker väl upp med ett inlägg om hur hon räddade en zebra från att dö i en snödriva eller något!


skulle ha lagt in en bild på min lilla farbror men har ingen och vet inte
om han vill vara med så det fick bli denna klockrena bild på mig och min syster. Hahah!

är du redo?

Nu står min syster och gapar "är du redo!?" och väntar på mig för vi ska gå ner på stan så hon får köpa julklappar. Jag hänger endast med som stöd men känner på mig att jag kommer få med något hem... förhoppningsvis en julklapp men man vet aldrig!



despicable me

American pizza med tjejerna var oslagbart, så sjukt älskvärda tjejer så de är inte saaaant! Vi gick dit i bitande kyla och sedan fick vi vänta på Joann i ca 40 minuter (ingen var förvånad) men vi beställde såklart för ingen orkade vänta. När alla ätit upp och vi suttit och pratat ett tag så bestämde vi oss att det var dags att dra sig hemåt, vissa drog till stan och andra skulle få skjuts hem från pizzerian. Hahah det roligaste var ju nästan när Evelin skulle springa mot mig och krama mig efter att Sofia hade hållt fast henne.. Typ såhär:

Sofia: Okej Evelin, när jag släpper dig ska du springa och krama henne!!
Evelin: Okeej!
Sofia: NU! *släpper*
Och Evelin halkar till för det är så halt, så hon kommer ingenstans utan snubblar framåt utan att trilla (skillz!!) och sedan börjar alla asgarva medan jag och Evelin snurrar runt och kramas. Så jävla mycket kärlek.

När jag och twins kom hem till mig la vi oss under det varma täcket och såg klart Despicable me..asså.. jag är kär.
En sån helt otroligt underbar början på lovet. Humöret just nu? Lycklig, galet lycklig.





så kan det gå


i musik ska jag ha VG men hon lyckades skriva fel betyg, typiskt min otur..

firework


Jag gör just nu ingenting annat än lyssna på denna låt. Ska försöka hitta en tröja som jag hade tänkt ha på mig ikväll. Klockan fem kommer twins hit, tills dess ska jag väl försöka att inte vara för cool!

sömnig..?

Tog en jäkla sovmorgon idag och vaknade upp för ca tjugo minuter sen, skööönt! Idag kommer twins över ett tag innan vi ska gå ner och äta med laget på American Pizza. Något mer kommer det inte hända idag och det är så jäkla nice så de finns inte.




goodie

sitter och klickar runt på boda borgs hemsida för att kolla hur man bokar ohså, för det verkar faktiskt bli av! Vi har tagit reda på hur vi ska ta oss dit och just nu kollar vi hur mycket det kommer kosta per skalle. Sviiiinbra.
   Snart pallrar jag mig nog till sängen för att kolla på tv och peppar till imorgon, blir shopping, hem till ebba, sen american pizza med gänget. Jag gillar't!


shoes


hann ta ett kort med min kamra innan den dog, men här är skorna!

svar

-fick en kommentar om mitt vg i idrott, och det har jag för att vi inte haft ett eget motionspass ännu och så har vi inte gjort ett teori prov, därför har jag bara vg.


gryym låt!

Jullov!

Hääärlig avslutning, typ. Lite kort och efter blev det kaos då både jag och Sara hade fått orättvisa betyg, men så kan det gå. Får se om jag lägger upp mina betyg här, vet inte om jag känner för det..

Idag var vi som sagt på stan, twins + cami dissade mig då Bola kom och hämtade dem men mamma kom ner så vi fortsatte gå på stan. Jag fick med mig en kofta, ett par shorts, ett par skor, en t-shirt och två julklappar hem! Ska visa bild på skorna sen och resten av kläderna ska jag ha på julafton.


Tröja, Urban Outfitters. Byxor, Gina. På fötterna satt mina varma Uggs!

betyyyyg


ah, lät asbra innan man såg det på papper.. Men kul kväll iaf!

"Om en person du talar med inte tycks lyssna, var tålamodig. Det kan helt enkelt vara så att han har lite ludd i ena örat."

nyss kommit in innanför dörren, var i skolan i en timme och sen fick vi sluta. Värt? Nae inte riktigt..
Jag,ebba,sofia&camilla tog i alla fall bussen ner till stan och påbörjade julshoppning, så nu har jag köpt 3julklappar och har typ 100 kvar. Kämpa på sara! Fortsättning på shoppningen blir det imorgon, fast då åker jag med mamma. Ska försöka hitta något åt syster och ebbs.

Om några timmar ska vi tillbaka till skolan för att ha avslutning, wiii! Dock missar vi träningen.. fast den får vi ta igen på nästa träning. Nu står king.com och bruno mars/sam tsui på schemat. Hörs!


i'm runnig out of things to do to get you off my mind

Imorgon är sista dagen i skolan innan jul&nyår! Skönt eller vad? Har sovmorgon till 10 och i skolan ska vi bara städa och sen får vi sluta. Ska tillbaka dit igen halv fem för att ha avslutning, härligt att sluta på kvällen istället på onsdag vill jag lova! Men hur som, idag har varit en rätt.. mysig dag. Hade ingen bild så camilla&jag gick och mötte john, när vi väl hade hittat honom hehe, resten av dagen har ebba redan berättat om så. Just ja, på håltimman som vi hade på morgonen planerade vi in en resa till boda borg nu på lovet! Killarna vill bevisa att de faktiskt kan vinna över oss och att vi bara hade tur, hahah vi får se hur det går. Men det ser jag i alla fall fram emot, myycket!

Har inte mycket mer att berätta faktiskt, så ni får ha de bra så hörs vi när vi hörs!


hahah söt katt! Visst ser hon glad ut..? :)


13 ♥


too cool for school


Skoldagen idag var inte alls som vanligt, den bestod av inställda lektioner, film och en underlig mattelektion. Det började imorse med att vår bild var inställd eftersom vår bildlärare är i Thailand och vi trodde att de skulle fixa vikarie, men det gjorde de inte! Efter det så lekte vi någon lek på engelskan där vi var gryyymmaaaa!! (trodde vi) när engelskan var slut så hade vi Sv/so men där lekte vi någon lek med Morgan och därefter var det mat som faktiskt var god idag! Dagen avslutades med en film på spanskan och på mattelektionen tänkte vår lärare att vi skulle fortsätta jobba matte på den allra sista lektionen, men ångrade sig snabbt och kom på att det skulle vara roligare att lösa olika mattefrågor.. wiii....

Jaja, snart är det slut iaf. LÄNGTAR! nu ska jag softa gärnet resten av kvällen.

movie time

Sitter och kollar film på trean, helt okej. Skulle hellre umgås med allt folk som sitter i vårat vardagsrum men jag orkar verkligen inte idag. Imorgon är det skoldag som vanligt, tror jag.. haha har verkligen koll. Efter skola ska jag förhoppningsvis ragga upp någon att ta med ner på stan för jag har inte köpt en enda julklapp än!


my love

derrick+sofia=sant?

sofia till derrick:
-kom igen baby, jag tror på dig!
rose blockar en snubbe och gör två enkla poäng, sofia blir heelt hysterisk och bara "SARA SÅG DU?! HAN GJORDE DET PRECIS NÄR JAG PRATADE MED HONOM!!!!"

hahah, jag har en härlig syster..

två veckor

iiih, täby!!!

ebba har redan sagt hur matchen igår och idag gick, har ingen lust att gå in på detaljer, jag hade en rätt bra match igår med 10p och en mindre bra match idag om vi säger så bara. Känns som hela laget är i svacka just nu, vilket känns astungt..

men nu istället för att tänka på våra matcher ska syster&jag lägga oss i brors säng och kolla på lite NBA, chicago bulls-los angeles! Svårt att bestämma sig för vilket lag vi hejar på haha.


d.rose'

as we rise, our hearts rise with us

Viiiiiiiiinst! Känns det bra eller? som tusan!
Även fast de bara var 98or och det blev kross med 64-35 så höjer det humöret lite. Det kunde ju ha gått lite bättre för underteckad men min ben&jerry's som väntar i kylen gör saken lite bättre. Nu blir de rehab för hela kroppen ett tag för på tisdag när sista träningen är så har ju julavslutning, it sucks men så är det. OCH SNART ÄR DET TÄÄÄÄBY, IIIH! Kroppen är död men har aldrig känt mig så levande.


a hero is not the soldier who won the war, he is the one who took the fall so that they could

Idag gör mina knän lite ont och hjärtat värker lite det också, men det var en sur förlust med 1p. Idag vaknade jag tjugo över elva av mamma och pappas röster i köket, jag hörde att de pratade om något problem men jag struntade i det och skulle starta tv:n men den fungerade inte! Det hade tydligen gått någon säkring så vi hade ingen el men efter ett tag fixade pappa det. När han var klar med det och jag hade klätt på mig så drog vi oss ut i snöovädret för att leta gran.

Kom hem för ett tag sen och nu tar jag det lugnt tills twins kommer och hämtar mig för match mot p98, vi får se hur den matchen går...



i brist på bilder så får ni se mina knän.. jag lovar, det ser värre ut irl..


besvikelsen

Not good enough. Not strong enough. Never ever enough
Det gör ont, förlust. Imorgon är det träningsmatch mot p98 som gäller. Just nu är det inga posetiva tankar så jag tänker säga godnatt till bloggen så hörs vi när det känns lite lättare.



mot bollhuset

snart kommer ebba och hämtar oss och så åker vi till bollhuset för att först se en match och sen ska man själv lira! Hörs efter matchen people!

you had me at hello


myser ner mig i sängen med en bra film nu, hoppas vi ses imorgon i bollhuset 13.45 gott folk!

känslan

av att lyckas, amazing.
Nu blir det bara att tagga hela kvällen. Imorgon, då jävlaaaaaar!

Gamla godingar


kanske inte så bra ljud.
Det var ÅR sen jag lyssnade på nevershoutnever, love

chillar lite med livet

Sitter i sängen med datorn i knät och bara tar de lugnt. Det snöar som tusan ute just nu och de gillar jag inte alls, men nu på eftermiddagen kanske jag och pappa ska åka och köpa gran så det gör allt lite bättre. Sara har berättat om helgen och även om vad som händer ikväll. Efter träningen ska jag antingen deppa och kolla på film eller så ska jag peppa med en film! haha.

Är inte så nöjd med vissa betyg som jag fått men de duger än så länge. I svenska blir det mvg, har sänkt mig till ett vg i so, vg i spanska som jag är sjukt nöjd med, mvg i hemkunskap och vg i idrott. Det är bara att jobba arslet av sig sen, nöjer mig inte med mindre än vad jag vet att jag kan.


Haha, love

glad tjej!

fredag idag, alltså en kort skoldag. På spanskan kollade vi film, sv/so likaså och så skrev vi en kort analys om filmen. På idrotten hade de sista grupperna sina lekar och så hade jag betygssamtal med eva-lena. Ligger nu på ett vg+, behöver bara ha ett motionspass med klassen och klara ett prov som vi ska ha. Sen är det hej mvg för mig! Efter idrotten tjatade jag på några att de skulle komma imorgon på våran match, tycker att alla som inte har något planerat kan pallra sig till bollhuset 13.45 för att se eb95-nbbf96!

Ikväll äre träning som står på schemat, då får man veta om man är uttagen till match eller inte. Håller tummarna för att jag ska få spela, för denna gång är jag faktiskt riktigt taggad! Lycka


Gäsp!

Efter ca 29485752 gäspar känner jag att det är nödvändigt att komma i säng tidigt ikväll. Imorgon är det skola igen och förhoppningsvis får jag reda på mitt betyg i spanska. Hittils nu har jag fixat med min ipod för att fördriva tiden, har även sett tv och tagit ett bad men nu kan jag inte undvika det längre.. nu.. ska jag...jobba matte.


match i helgen mot norrköping 96 och även träningsmatch mot p98!

ännu mer betygssamtal

som rubriken säger så har jag bara haft betygssamtal idag, plus tittat på film. Har i alla fall fått reda på att jag får vg i so, matte, kemi, teknik, biologi och fysik. Och mvg i svenska. Känns rätt bra måste jag säga! Nu är det bara idrotten kvar som jag inte vet mitt betyg i, men jag har mina gissningar.
Medan ebba&camilla bakade på elevens val gick sofia&jag hem, kändes som de var rätt onödigt att vara kvar och bara sitta två timmar nu när betygen är satta. Och inte hade vi något att jobba med heller.

Senare ikväll blir det stallet tror jag, händer annars inte mycket mer ikväll. Ska antingen kolla lite basketmatcher eller så kryper jag ner under täcket och kollar på lite inspelat!


bild från visby'

Bugs Bunny

Kom hem från skolan för ett tag sen efter att jag och Camilla bakat brownies på rolig mat, asnice! I skolan idag hade vi mest betygssamtal men eftersom jag är längst ner på den j*vla listan så fick jag ju såklart inte höra vad jag hade i svenska/so, häärligt... I no hade jag iaf klarat mig och jag glömde ju berätta att jag igår fick reda på att jag har vg i bild!


idag hade jag en tjocktröja som jag inte använt på länge

SÖMN ?


Sitter och kollar på family guy, älskade program! Åt nyss lite mat och ska väl snart fixa lite för att sedan stänga av allt och sova vilket jag verkligen behöver. Min rygg dödar mig och hela min kropp känns som att folk boxat på den en hel dag... Imorgon är det skola som vanligt och efter det får vi se vad som händer.


Träningsvärk eller vanlig värk?

Skolan idag var väldigt slapp, låg vaken till halv tolv och nötade hk-läxan så ett mvg i hemkunskap blir det! Gillar att jag låg mellan vg och mvg i hemkunskapen sen när jag klarar den kommer min spanskalärare och säger att han är osäker på om jag har g eller vg, kul eller? Jaja.. Snart är det dags för träning och med en värkande rygg, sega armar och ömma knän ska jag göra mitt bästa och hoppas att det går bättre idag.


kan inget annat än sakna värmen i denna kyla

arosfortet (myycket text..)

orkade inte riktigt sitta vid datorn igår, slocknade rätt fort efter att vi kommit hem från träningen och pluggat lite till hemkunskapen. Men tänkte berätta lite om arosfortet eftersom ebba tillät det åt mig;
På tågresan dit bestämde vi med killarna att vi skulle slå vad om vem som vann, förlorarna skulle bjuda de andra laget på pucko. Sportskillar (?) som vi har i klassen var de helt självklart för dom att de skulle vinna, och vid lunch nångång så låg vi nog under med 200p, men det slutade med att vi vann med 10P! Tror nog hela västerås hörde oss när vi klarade en cell,  fifan va härligt att slå dom! Helt förkrossade var de, stackarna.. trodde de hade någon chans mot oss ;) Så nu väntar vi på våra pucko som de lovat oss.
När vi var tillbaka i eskilstuna väntade fia&julia på oss, skjutsade först julia till jobbet och sen bar det iväg mot bollhuset. Träningen gick skit.. riktigt illa.. Men idag är det en ny dag och ny träning, så jag ska bara ta nya tag och glömma den dåliga träningen som var igår!

Idag var det först hemkunskapsprov som stod på schemat, sen gjorde vi lite julgodis, fick även reda på att jag skulle få mvg som slutbetyg! Sen var det engelska där vi hade betygssamtal och kollade på film, även där behåller jag mitt mvg. På spanskan var det samma sak typ, utan filmtittandet, får vg där som förra året också. Efter spanskan var det julbord som väntade, sen idrott där några i klassen skulle redovisa deras lek som de kommit på, hann inte med att ha betygssamtalet med eva-lena, men det ska jag istället ha på fredag. Men tror att jag fortfarande har vg där. Och hela dagen har jag gått runt och haft världens träningsverk i både armarna, ryggen&magen. Fifan för arosfortet alltså, men fifan va kul det var! Det gör jag gärna om.
På svenskan/so hade vi lite julpyssel och mysigt. Blir betyssamtal på det imorgon.

Nu ska jag nog gå och spela lite på pappas iphone och sen är det träning, see yaa!


skööönt eller vad?!

är det nu vi ger upp eller?

Arosfortet var härligt idag, ska låta Sara berätta om de för jag orkar verkligen inte. Gjorde illa min rygg, alla skrapade upp sina knän och jag slog även i ett av mina knän i någon vass kant.. Det är verkligen inte min dag idag känner jag för nästan allt har gått fel. Har tydligen ett hemkunskapsprov imorgon som jag hade glömt bort och det påverkar mitt betyg så det kommer inte gå bra. Just nu vill jag bara krypa ner under täcket och om några minuter är det precis vad jag ska göra.


Hjärtat sitter utanpå, slår inte som det brukar slå

västerås

nyss kommit ut ur duschen och har mina nya söta sockor på mig! Sitter och funderar på om jag ska börja packa ikväll eller om jag gör det imorgon, för imorgon tar 9c på odlarskolan tåget till västerås och spenderar en dag i arosfortet. Tror att det kan bli en kanondag! Kommer tillbaka till eskilstuna runt fyra då vi direkt åker till bollhuset för att ha träning, så ett sent inlägg imorgon kommer det förmodligen bli, om jag orkar det. Bara så att ni vet!


ännu mer pinsamt

OBS! långt klipp! jag sjunger bara till ca 0.40 därefter är det resten av sången plus lite av luciasången.
nervös som tusan vill jag bara tillägga!

Lucia

ah som sagt var det lucia idag. Och hur det gick med vårt solo vet ni ju redan! HAHAHA, lite pinsamt sådär. Men det är väl sånt som händer antar jag.. Efter fikade vi lite och sen gick vi till vårt klassrum och fick ännu mer fika, medan vi snackade med kompisarna och jobbade med det som ska vara klart denna termin. Sen var det lunch, var gröt, rätt okej måste jag säga. Sen var det spanska, fick tillbaka tener que läxan och mycket mer gjorde vi inte. På matten gjorde vi tio tal igen, något som vår lärare tycker att man LÄTT ska klara av. Sen var det slut på skoldagen, fia skjutsade hem oss. Och i bilen var det ebba,jag,sofia,camilla,jesper&john, plus fia. Kan ni tänka er hur trångt det var? Tur att dom har en stor bil! Sedan jag kom hem har jag bara suttit här och lyssnat på underbar musik, plus kollat på videon från vårt solo... mm... Och hade tänkt att lyssna på lite musik och ta de lugnt!


såhär normala är vi en helt vanlig dag!

HELT FEL!

Potatisgratäng, köttbullar och brunsås...? Min mor ser inget fel i att äta det och det gör inte Sara heller, förstår mig inte på dem! Hur kan man äta potatisgratäng med någon annan sås än kall beasås? Och köttbullar till potatisgratäng är ju bara helt fel! Är det bara jag som tycker så eller?


bild tagen från google


piiiiinsamt!


Det var ju meningen att resten av luciatåget skulle kunna sista versen men det kunde de inte och förväntade sig att vi skulle ta upp mickarna och rädda dem, men det hade vi inte blivit informerade om!

välkommen trötthet, du är väntad

Ögonlocken håller sig knappt uppe och magen värker. Kom hem för ett tag sen efter att vi släppt av massa folk över hela stan. Efter luciatåget idag, som tydligen var superbra, så fick vi fika och därefter fick vi fika i klassrummet, sen tröck jag i mig yttligare en lussebulle nyss...vääärt de! Mitt solo gick tydligen också bra och mamma har filmat lite så ni kan få se, nervös tjej nr1 kan jag ju iaf meddela att jag var och DET SYNS, haha! Visste knappt vart jag skulle ta vägen.

Ikväll blir det att plugga lite matte och sörja över mina bilduppgifter som jag råkade glömma i skolan. Annars händer det inte mycket just nu.. Ligger och degar men ska väl snart pallra arslet någonstans så jag inte somnar. Somna eller inte somna, det är frågan.


glaaaaad tjej!

nervös..?

Ska alldeles strax stänga av datorn och kolla på how i met your mother ett tag innan jag ska sova. Imorgon är det skoldag men absolut inte som vanligt, för imorgon är det lucia. Jag är med i luciatåget och ska även sjunga solo, som ni redan har läst. Nervositet just nu: inget alls, faktiskt. Nervositet imorgon: Döda mig. Jaja, "det kan ju bara bli fel" som pedda alltid säger.


granatäpplen och iran



it's so hard, you're so far

har varit uppe sen åtta imorse, och jag är faktiskt inte jättetrött. Rätt stolt över mig, och hitills har jag hunnit med en liten ridlektion ute i det kalla. Och innan vi stack till stallet mötte vi albin i trappen, guuud vad jag saknat den hunden. Han är glädje den hunden. Sen har jag hunnit att duscha och göra mig iordning, för snart ska vi åka till tuna park och shoppa kläder och sen ska vi försöka hinna med att köpa gran. Sen blir det som sagt årby!


bästa hunden♥

12e december

Idag är en slappar-dag, vaknade för ett tag sen vilket jag inte riktigt kan förstå eftersom jag alltid sover länge när jag har chansen. Ska väl snart gå ut och ta någon frukost och sedan blir de väl att fixa lite här hemma tills matchen klockan tre och efter den är det yttligare en match, herrmatch! Efter herrmatchen blir det nog att göra lussebullar med min kära mor.


tittade på gamla bilder igår, hahah!

braaa

att lyssna på september-mikrofonkåt och skriva med härliga&udda folk på msn är inte helt fel!

sen jag kom hem från bollhuset har jag spelat på pappas iphone, ätit och suttit här. Har även tittat på vm finalen i innebandy, svergie-finland. Tyvärr förlorade sverige, men vi har fortfarande tagit 6av8 vm-guld så de så! Finland har tagit 2av8 tror jag det var. Haha, slå den ni!

nej, nu ska jag fortsätta med det jag höll på med innan jag påbörjade detta inlägg, hejdå!


inga mjukisar..!?

Det är mammas och pappas bröllopsdag idag och de bjuder alla som var med på julpysslet på en trerätters middag, så eftersom min mjukisdress blev totaldissad av mamma så fick jag byta om till lite finare kläder.



Jay smith



grym är ordet'

.


besvikelse

julpyssel

Sara har sammanfattat matchen ganska bra, dock är hennes svenska inte så bra utan det ska stå "jag spelade bra" och spela bra i en sopmatch är inte det lättaste att göra kan jag säga. Grym tjej.

Efter mycket skratt på p95's match så fick jag skjuts hem av twins och innanför dörrarna till en varm lägenhet väntade ännu varmare leenden tillsammans med massa julpyssel. Efter att jag lagt av mig väskorna, hälsat på lilla pälsbollen och kollat på ett fat mamma gjort så satte jag mig och gjorde två ganska fula julkort, men mina tankar är någon annanstans och humöret är inte på topp efter matchen så det är okej. Nu ska jag fortsätta kolla på bring it on som spelas på tv3, de filmerna är bäst!


inte ok

förlorade med 12p, ingen spelade bra, jag s.ö.g.

Var riktigt arg och besviken efter matchen. Så stod i duschen lite längre än de andra och försökte lugna ner mig lite. Sen snackade jag med nattis om matchen och fick ur mig all ilska om vi säger så. Kändes iaf bättre efter de. Efter det så skrattade jag bara, kollade på p95matchen med några helt underbara flickor. Matchen blev riktig spännande ett tag när de låg lika och då hejade vi på som satan och skrattade ännu mera. Jag mådde bra då, glömde bort skitmatchen som vi gjorde. Vet inte vad jag hade gjort utan dom, heeelt underbara är dom!

Imorgon blir det stallet på morgonen, sen ska vi köpa gran och lite röda kläder till på måndag. Sen kl.3 sticker vi till årby för att först kolla på division 2 tjejerna sen är de herrmatch som gäller!

OSTBÅGAR!!!! ..cheeseballs....?

Heeeej på er!
Idag på träningen hade jag på mig mina nya värmebyxor (???) och det gick bättre än förväntat, faktiskt. Passningarna gick ju åt pipsvängen men vi får hoppas att de är fixat tills imorgon för jag är uttagen till match! Efter vi släppt av twins kom mamma på att hon inte hade något godis till idolfinalen ikväll så vi stannade på coop och köpte lite så hon blev nöjd. Var så himla sugen på ostbågar men allt de hade var Cheeseballs så det fick det bli istället..

Sitter i min mysdress nu och taggar till matchen imorgon (bara vinst som gäller!!!!) med musiiiik men ska snart se om det visas något bra på tv annars blir det någon film eller NBA live 08, niiiice!


du är alltid bäst, glöm aldrig de.

gametime!

12.00 i bollhuset 1 imorgon. Tycker att ni kan pallra er dit!

Kommer i alla fall bli en jämn och spännande match, fast jag är rädd att det kommer kännas tomt på planen imorgon.. Varken Joann eller syster ska spela, fyyyy säger jag bara. Dock kommer jag kämpa stenhårt, för deras skull. Kanske till och med tar en retur för Joanns skull, hahah.
Men träningen var kul, vi lirade mest och pedda&sara satte oss i olika situationer. Antingen kunde det vara 1minut kvar och vi låg under och så skulle vi få en förlängning eller en vinst. Eller så ledde vi med 1minut kvar. Nyttigt var det i alla fall!

Nu ska jag äta och kolla på idol, HEJA JAY!!!!


flickor♥


"säg inte jesper.... kalla mig manns!"

fifan vad jag har skrattat idag!
Ebba har redan berättat om skoldagen så då tycker jag att det blir lite onödigt om jag också ska göra det så.. berättar istället om min dag här hemma än så länge!
Vi kom som sagt hem runt tolv, gjorde mackor och satte sen på tvn för att kolla på lite basket. Men det ville inte tvn, ljudet fungerade inte så precis när vi suttit oss i mitt rum istället så kom john&jesper runt tjugo över tolv och behövde hjälp med deras reklamannons. Trevligt med lite sällskap! Iaf, så satte de sig vid vår dator först, vi skrattade lite (läs mycket) medan vi försökte lista ut hur programmet fungerade. Vi gav upp efter ett tag och satte oss vid pappas dator, där de gjorde en jättemanlig reklamannons om piggodryck! Även då skrattade vi asmycket. När de hade skrivit ut annonsen så snackade sofia,jag&john lite skitsnack i mammas&pappas säng medan jesper var ute i vårt nya kök och rotade runt lite. Han gjorde till och med oboy till sig själv, utan att vi visste om det. Och då skulle självklart john också ha det. Jesper gick in på facebook och tog på sig sofias solbrillor medan john stod och tjata på att de skulle gå och kolla på ipad. Och de stack alltså för typ tio minuter sen, så det var inte en kort stund dom var här vill jag säga. Direkt efter att de gått plingade det på dörren, det var john som ville låna ett busskort. Sen efter att han hade gått plingade det igen, även denna gång var det john, fast denna gång med snö i ansiktet. Då ville han låna någoting att torka av sig med, jesper hade alltså kastat snö på john "helt random!" som john själv uttryckte sig så bra! HAHA säger jag bara, fifan vilka härliga killar dedär, och tröga. Men roligt har jag haft i alla fall, oerhört.
-
Senare blir det träning, får då veta om det blir match för mig imorgon eller inte.


manns&anväg


subway

Idag var nog den bästa skoldagen på länge, faktiskt. Det började med spanska prov, fortsatte med lite luciaträning, sedan lite svenska och sedan avslutade vi med ännu mer lucia. Runt tolv drog vi därifrån, klagar inte alls! När vi precis kommit hem sa mamma att hon skulle ner på stan så "varför inte" tänkte jag och hängde på! Fick med mig lite behövligheter hem plus en macka från Subway, sjukt länge sen jag åt där.

Nu ska jag skicka in en svenska uppgift, göra lite matte, göra klart SOn och sen får vi se vad klockan är.. Om jag inte hör av mig igen så har jag druknat i papper.


känner mig lite såhär idag
(ritad på en kvart och vg blev de, där satt den!)

soy el mejor!


Sådärja, bara spanskan kvar!

¿Jag fattar inte?

Spanska är verkligen inte min grej!! Men lite slingor i håret och pepparkakor är helt okej för mig, så klockan halv fem idag stack jag till frissan och fixade lite. Håret är nu ljusare och hittils har jag inte fått några klagomål.

Pratade nyss med Sara i telefon och försökte hjälpa när de skulle beställa tröjor från en hemsida, haha! Är tydligen en "hacker" enligt min svenska fröken eftersom jag kan lite om datorer, förväntar mig att det ger mig MVG. Annars då? Dagen flöt väl på lite väl sagta men snickerskakor på EV gjorde det lite roligare iaf. Lyckades få ett VG på en bild på bilden (rolig mening) så de var väl lite kul det också. Nu är det bara No, Matte, So, Svenska, (annan) Bild uppgift, Spanska och lucia kvar.. woho..


ungefär såhär roligt är spanska.. och detta var bara på EN lektion.

pluggtorsdag?

ja, det kan man ju kalla denna underbara dag..

Dagen började med klassråd, då fick vi reda på lite information om lucia och arosfortet. Sen var det sv/so där ebba och jag skrev som tokar för att bli klar med vår nyhetsartikel som ska vara klar imorgon. Så förhoppningsvis blir den klar imorgon på lektionen! Sen var det NO, där vi svarade på frågorna i boken i racerfart. Vi är rätt awesome måste jag medge. Gick till matsalen efter no lektionen och åt mackor, som vanligt.
Efter lunchen var det dags för matten där vi måste hinna göra diagnosen för att få ett betyg, och vi började med kapitlet i måndags, häääärligt. Även där räknade vi snabbt, och tror vi hann med 12-13 tal, som sagt AWESOME!
På rasten till elevens val satte vi oss och skrev klart engelska uppsatsen och lämnade in den, sen stack sofia&jag på lucia träningen i en timme. Sen mötte vi upp camilla&ebba och smakade på deras godsaker som de hade gjort i hemkunskapen sen vandrade vi ner till djurgårn och bilden för att rita klart uppgifterna som vi hade kvar.
Och gissa vad jag ska göra nu? Jo jag ska plugga ännu lite till, har so som ska vara klart imorgon och spanska prov! Om jag hinner tänkte jag öva lite på lucia låtarna också. Rätt glad att det inte är stallet ikväll, utan det tar vi på söndag morgon istället.


små bilder, men jag har en rätt kass mobil!

give!

Den är ju som skapt för mig!




..om jag hade haft en iphone..men snart kanske!

girls just wanna have fun

Kom hem från en ganska rolig träning för ett tag sen, roligast var väl omklädningsrummet med cpbubbeldödare, Sara och Ala. Sjuka tjejer dedär! På träningen idag körde vi knäkontroll och jag lyckades även göra en "longfloater" (tror jag de hette) när vi spelade.. haha!

Ikväll blir det bara att kolla avsnitt på min kära tv för att vila mina fötter samt min benhinneinflammation som börjat har spöka lite igen.. haha, vältränad tjej.. och på tal om spöken så tjöt klockan till tavlan helt plötsligt under träningen när vi gick igenom något, lite läskigt!


här är världens bästa vän som även är världens knasigaste människa
Loveyou, always♥

mörker

Sitter i ljuset av min lilla läslampa och skriver detta inlägg men ska snart börja packa och fixa till träningen som är ikväll. Kom hem från skolan runt halv fyra och tog lite mat, sedan dess har jag bara suttit här och häckat. I helgen är det match mot F96 och på fredag får vi nog reda på om man får spela, hoppas! Tog inga bilder idag men det får duga med en från i sommar:




How to save a life

Fantasi på topp med rubriken idag. Men är för trött för att tänka så ni får ursäkta det. Ber också lite om ursäkt för onödigt och knasigt inlägg igår men man kan inte alltid vara glad .. :)

Känner att jag börjar bli irriterad på min kära mor som springer ut och in med kläder till mig men jag är väldigt lättretlig när jag är trött och just nu är jag tröttare än tröttast kan man ju lugnt påstå.. Idag var det en sångdag i skolan med mycket julsånger, tränade med Cissi (musikläraren) efter skolan på vårat solo (mitt,sara,sofia och camillas) sen sjöng jag det jag ska sjunga ensam, hur nervös kommer jag vara på en skala..? Sjunga falskt? Jappjapp!

PH är på tv men jag stängde av ljudet och började lyssna på denna gamla men underbara låt:


jatack!

 

Gillar'e

Gillar folk med dubbelmoral, verkligen jätte mycket. Sen är det ju verkligen super att man vågar ta de face to face och inte mummlar något för att sedan stirra ner i golvet, för de är ju okej. Eller? Näe, men orkar inte lägga mer energi på struntsaker. För det är ju bara jag som blir besviken, ellerhur? Förlåt isf, det var inte meningen att vara mänsklig.


Kommer inte skriva ikväll. Vi hörs när vi hörs.

6december 2010

när ens humör är på topp efter ett mvg i svenskan och bara några minuter efter sjunker humöret är det inte så roligt vill jag lova. Vilket hände idag, men jag försökte strunta i det och hade rätt roligt iaf i skolan. Hängde mest runt med sofia,camilla&pascal. Så mycket skratt blev det i alla fall. Hade även lucia repition, som gick riktigt illa. Cecilia var inte där, så ingen visste vad den skulle göra och vi hade ingen som kunde spela piano. Så vi gav upp efter ett tag med att sjunga och träna. Efter lucian fick jag reda att jag fick vg på matteprovet, så skoldagen slutade ändå rätt så bra! Och nyss kom jag hem, gick in på folkets hemsida och läste om jesper som ska på landslagläger. Gryyyymt roligt för honom, han förtjänar det verkligen, riktigt riktigt skicklig är han!
Tycker även att sofia&jag kan ta på oss äran lite också, för det var vi som tränade nertagningar med honom någon dag i våras, så det är därför han äger på det ;)
-Kanske skriver ett inlägg senare ikväll, om jag är på humör för det!


det är inte mina ord du lyssnar på

Efter en förmiddag i bollhuset åkte jag hem där det som sagt väntade pepparkakor, har gjort några men tog mig en behövlig paus nu. Ska fortsätta kolla på HIMYM (how i met your mother) snart för på tv är det bara skit.


sov i inbakade flätor, då blev de såhär!

fristan f95

nyss hemkommen från bollhuset, såklart. Tittade på när basel&joann spelade mot norrköping, de blev rätt utklassade men fifan va basel va grym! 4 treor, plus två osportsliga hahah. Joann blockade efter att jag sa till henne att göra det, men dom kämpade på ändå. Mina flickor dedär.
Medan vi väntade på att ebbas pappa skulle komma och hämta oss stod sofia&jag och läste en gammal artikel om oss från kuriren cup, ett tag sen alltså. Vi spelade final mot ullvi och utklassade dom med 50-11 tror jag det var. Den artikeln fick mig att sakna de gamla tiderna, åren då var vi oslagbara. Vi hade en hel säsong med bara vinster, när vendela bröt fingret på en ullvi spelare och mosade alla som stod i hennes väg. Med henke som coach. Saknad är ordet.

Men hur som, klockan fem drar sofia&jag över till mormor&morfar och åker till stålfors med dom för att kolla när kusinen har konsert. Mysigt! Och nu ska jag nog sitta här ett tag och sen måste jag äta något, rätt hungrig redan nu.
vi hörs!


Fett med kärlek

Underbara tejerna drog för ett tag sen, nu ska jag ta en behövlig dusch och tagga tills imorgon då en några tjejer i laget spelar med u18 och sedan väntar bakning med sallanbrallan. Love!


På tal om love, måste beställa!! Kung Kevin Durant

Russell Kung Westbrook


favoriten, så jäkla grym! Så sjukt snygga passningar har han!

http://www.youtube.com/watch?v=cIJTNG9_MHU
annan video som inte gick att bädda in.. lika grym där!

sara är rik igen!

tyckte att det kanske var dags för mig att börja skriva lite här igen, kan väl inte riktigt skylla på att jag inte har någon tid. Nu är det bara för att jag inte vill sitta vid datorn, har ingen lust helt enkelt. Men tycker lite synd om ebba så! Som var så snäll och följde med två timmar tidigare till bollhuset idag, men som tack för det så stannade jag kvar två timmar till och satt sek med henne. Fick 50kr per match, så har idag tjänat ihop 200kr, känns rätt bra må jag säga! Har nyss ätit lite mackor med familjen och innan de visade vi mamma&pappa jay's låtar igår, den snubben är så sjukt awesome!

Om två timmar pallrar jag mig hem till ebba med sofia&camilla, där blir det mat, mys, spela gamla spel och glass. En helt vanlig tjejkväll kan man kalla det. Blir säkert lite tv tittande också, brukar bli så.


bara för att vi känner denna coola snubbe!

vad gör man inte för sin bästa vän...?

Idag, en vanlig lördag, gick jag upp 8.15 på morgonen.. och varför? Jo! För att Sara ville att jag skulle följa med till bollhuset och hjälpa henne sitta sek!!(sen blev hon skitsur så fort man sa något) Är så sjukt trött just nu men det blir ingen tidig sömn för mig eftersom ikväll kommer mina tjejer över och myser lite med god mat plus massa tv-spel och lite dator blir de nog också, neeeerds!


MÄÄÄÄÄTT!

Klev innanför dörren till en varm lägenhet för ett litet tag sen, sitter fortfarande och smälter maten.. åt så sjukt mycket! Hade inte ätit på hela dagen och Anna var minst lika hungrig som mig så vi satt och tröck i oss mat som tokar, såå gott! Hade iaf jättetrevligt med mysiga tjejer, saknades några bara.

Nu ska jag kolla på lite klipp, såg ni snubbarna som dansa? Så sjuka! Önskar jag kunde dansa..men får nöja mig med att hoppa på ett ställe medan jag vickar på rumpan, funkar finfint! Nu ska jag återgå till klippen och därefter blir det att kolla på How i met your mother säsong 5 som jag fick hem igår.


gjorde en liten fläta i luggen innan jag drog

WOW




Cartoon

Sitter just nu och tittar lite youtube klipp samtidigt som jag surfar runt på internet. Ikväll är de jourlag åt damerna som gäller och efter det drar några av oss till Ming Palace för att fira Joanns födelsedag som var förra fredagen, dock hänger jag inte med hem till Joann efter för att här hemma är det kalas för min far som fyllde igår!


idag körde jag på en cool t-shirt jag snodde från min syster, love!

Biscotti

Kom nyss hem från restaurangen Biscotti där vi firade lilla papi som fyller idag! Åt god mat och avslutade med en latte så nu är de bara att byta om till en stor t-shirt och somna gott. Vet inte om Sara dog i kylan ute med hästarna eller något.. vi får se om hon dyker upp..


ber om ursäkt för den kassa bilden tagnen med min sopiga kamra
ge mig en Nikon D40, snälla tomten!

Ruuuligt

HAHAHAHAHAHAHAHAHHAHA!!!!!!!



favorit

Idag har jag sprungit runt i min favoritkofta som jag fått av min favoritknas! Har nog även funnit ett program för mig men varje gång jag börjar känna mig säker kommer alla frågor "tänk om?" "är de inte bättre om..?" "sen då..?" "jaha..men är dedär andra bättre..?" ÅÅÅH, kill me. Kallt är de också, fy satikkens!

suddig bild, men de sätter lite färg på vardagen

payback is a *****

Här är man snäll och låter Sara skriva ett fem mil långt inlägg och vad får man tillbaka? EN BOLL RAKT I NYLLET! Ba tja schysst kompis..? Sitter dessutom och jobbar arslet av mig med våran svenska som vi ska lämna in och vad gör hon då..? Jo! Hon loggar ut från msn och säger "litar på dig att det blir bra! Vet att du har bra smak".. de är väl lite snällt sagt men nu ska jag alltså sitta och göra dehär ensam! Utan hennes smakråd!!

vänta du bara, Sara!

you´re making my lips work

hej allihopa! Eftersom att ebba var så otroligt snäll som övergav allting åt mig, så ska jag tacksamt ta emot det!
Kom försent till hk:n, men det gjorde inte så mycket, vi satte oss och började skriva i något häfte och strykte lite skjortor samtidigt. Kvart över nio stack vi till musiken för att träna lite på vårt solo som vi ska göra på lucia.. fyyy.. men lite roligt är de! Sen stack vi tillbaka till hk:n för att äta lite bröd och muffins som de andra gjort åt oss, tack snälla! På engelskan hade vi vårt andra oförberedda prov för denna vecka, inte ok..
Sen mellan engelskan och lunch hade vi lite tråkiga lektioner (se: spanska), och på lunchen satt jag,sofia,daniel och pascal och spelade spel på pascals mobil. Medan ebba satt och spelade på daniels mobil, hennes eget val!
Stack till idrotten när klockan började närma sig ett, väl på idrotten delade vi upp oss i grupper och hittade på en egen lek som vi ska framföra nästa vecka, eller var de nästa lektion kanske? Hm.. det måste jag kolla upp. Men i alla fall så kom jag,camilla,daniel&pascal på en lek som vi kallar för ärtplintar. Hahah. Lite inspiration från biggest loser där! Camilla och jag blev hyper för att vi inte fick röra på oss så vi var rätt konstiga och klättrade överallt medan daniel&pascal försökte få ordning på oss.. (a)

När jag kom hem la jag mig i sängen efter att jag bett mamma laga mat innan träningen, fick lite sällskap av bror som kom och la sig i min pyttelilla säng och somnade där. Vaknade dock till lite och kollade på paradise hotel med mig. Sen åt jag och sen bar det av mot träningen. Efter träningen så hittade vi en mini fotboll som vi höll på att kasta till varandra, ebba passade till mig och det var meningen att jag skulle passa till sofia, men så ville inte min hjärna så istället passar jag tillbaka den till ebba som får den rätt i nyllet! Braaa sara


kyla

-13 ute, skönt eller? Längtar minst sagt tillbaka till värmen i Aruba!
Humöret har väl inte varit på topp hela dagen men ikväll är de träning som gäller men innan dess är det pluggpluggpluuuugg! Skriver inte så mycket om dagen för då kanske någon annan kan göra de istället.. PIK




RSS 2.0