iiih!

Jag gillar julen lite mer just nu...




stereo skyline



-min dag såg precis ut som ebbas, så ah.. känns inte så nödvändigt att ni måste läsa om allt. Ska nog snart gå och lägga mig, känner att ögonen sviker lite granna.

VIDEOKLIPPEN...videoblogg..? Äsch, här är vi.

här har ni videosarna som ni gick miste om!:




Anledningen till att vi börjar asgarva på video 2 vid ca 0.09 är för att Sofia svarade "hej!"
ibland hör man inte, men vi är roliga ändå.

kyckling med ris-dagen!

Hej på er!
Vårat schema i skolan skulle sett ut: No, Matte, Slöjd, Musik och Mentorstid. Men istället var de: Tröttsamt prat, Sovtime, Slöjd, Musikmusikmusikmusik.

Dagen började med att våran No lärare (som är..en groda utan ben) stod i ca en timme och pratade om dinosaurier, sen var det matte som jag har gett upp på för länge sen, slöjden var som vanligt och innan i veckan hade en av våra mentorer att de inte skulle vara någon mentorstid idag, så de var vi beredda på. Senare idag får vi reda på att vi kan få en hemuppgift och slippa musiken men den verkade så jobbig att vi struntade i den och stannade var men musikläraren och sjöng julsånger, MYCKET kul!

I skolan var det även kyckling med ris så när mamma idag frågade vad för mat jag ville ha så sa jag "inte kyckling" men ändrade mig sedan snabbt och sa "okej, kycklingwoken från Your Choice" för de är nudlar till den, vad kommer hon inte hem med om RIS istället! Jaja, nu ska jag gå och äta kyckling med ris för andra gången idag..


du är weird, dude ♥

får jag...?


skrev en lapp till Sara på matten idag, i like it!

KAN DEE

Att somna 03.45 kanske inte var det smartaste att göra på en söndag med skola dagen därpå men så kan de gå! Så skoldagen har mest bara runnit förbi och jag har spenderat mestadels av tiden med huvudet på en bänk, ganska nice faktiskt. Just nu sitter jag med musik och ska väl snart göra en toast för idag var det makaronpudding i skolan, de har något emot mat där alltså!


ett linne jag beställde från Kan Dee för ett tag se, kom idag!

avundsjuka idioter

en arg sara här, japp! Insåg idag att det fanns riktigt stora idioter i klassen idag, som dessutom är idioter för att dom är avundsjuka.. Så jäkla lågt.

Men ska inte ta ut ilskan här. Kom nyss hem från skolan i alla fall, var en helt vanlig skoldag. Retades lite med pascal, som vanligt. Och nu ikväll blir det bara chill tror jag, sitter just nu och äter kladdpepparkaka. Sjukt gott! Blir nog att kolla på tv sen, kanske kolla på några basketmatcher som sofia&jag spelat in.
Ha de bra vi hörs!


Ica maxiiii

Vi åkte nyss till ica maxi och köpte en Ben&Jerrys innan de är dags att krypa ner i sängen och kolla avsnitten av The big bang theory som går på tv. Trevlig kväll!


du var så mycket bättre förr

-jobb på ÖB (eller ö&b som jag vill stava de)
-middag hos mormor&morfar
-herrmatch i årby
-insändaren inskickad!

varken ork eller lust att skriva mera, har gjort nästan allt som ebba skrivit att hon gjort idag.

första advent

Adventstid kom till mitt ensamma hus, osv. Fast jag bor ju i lägenhet.
Jaja, min dag har bestått av jobb, basket och massa skratt. Härlig avslutning på en mindre härlig helg men det blir nog betydligt bättre nästa. Vi möter då FIBAS (Finspång) och vinsten mot dem har alltid varit tvåsiffrig..såå.. är ganska glad att jag får sitta sek den matchen för såna matcher är väl inte superkul (förutom när man förlorat pga sopiga domare helgen innan...)

Just nu lyssnar jag på musik men ska gå och duscha mitt superäckliga hår och sen blir det nog sömn för min del, är sjukt trött! Herrarna vann med 70-61 även fast de inte spelade bäst, men grattis.


Vi sa åt Felix (han i vit skjorta) att gömma sig, ser ni hans snabba och smarta idé?

räddaren i nöden!

Har problem med att välja en av rubrikerna och ber min kära vän om hjälp...


thank you, smartass!

die, homework, die

Sitter med dånande musik och skriver på svenskan som ska skickas in snarast, känner att de inte går så bra med tanke på att jag hamna här. Meeenmen, idag var vi som sagt på ÖB igen från 11-13. Det var kul idag och tiden rinner verkligen förbi. Igår kom jag fram till att mitt framtida yrke är att ge ut godis till folk dock fick jag inte göra de lika länge idag eftersom att det slutade komma folk när jag skulle ge ut godis så Sofia tog skålen, shyrre!

Ikväll är de herrmatch 17.00 i Årby mot Linköping och såklart är det där vi befinner oss, tills dess väntar läxa och tv.



zombie

Matchen idag har ni redan fått förklarad. Vi tänkte även erbjuda domarna en domarutbildning i Eskilstuna vilket jag tycker att de behöver. Jag lyckades även hoppa in i Sofia (eller om hon hoppa in i mig..?) så våra huvuden slogs ihop, mycket lyckat där! Fick en armbåge i tinningen också ett litet tag efter.. inte världens bästa match kanske och är minst sagt slut nu, zombie..

Jag fick direkt skjuts till kusinträffen i Torshälla där de bjöds på mat, tipspromenad, fiskedamm(för alla under 22, jippiii!)och massa skratt! Härliga släkt ♥ Nu sitter jag med en liten huvudvärk och kollar på Kärlek på menyn, underbar film som går på trean. Imorgon är de som sagt dags för Ö&B igen och därefter herrmatch.




betongvägg?


detta får mig att må bra, gunvald larsson. Så jäkla klockren! ♥
Vill ni bara se det absolut bästa, börja kolla runt 0.48

besvikelse

fyfan alltså.. förlust med 7p mot katrineholm.. Kul att domare ska gå in och avgöra matcher för 15-åringar. Inte ok. Aja, nästa match mot dom är på hemmaplan iaf. Då kanske det blir lite annorlunda med andra domarna, eller det där blev fel. Det kommer bli annorlunda.
Som ni kanske märker är jag inte på mitt bästa humör just nu, är sjukt irriterad sen matchen. Det gick till och med så långt att domarn gick fram till basel, och sa att vi inte fick heja. Vi fick varken skrika på bänken eller på planen, bara applådera. Hur sjukt? Till och med min mamma tyckte att det var helt sjukt, är det illa..

Imorgon ska vi till ö&b igen och packa varor och dela ut godis i två timmar. Sen blir det herrmatch på kvällen. Kanske skriva rent min insändare på datorn också. Mer tänker jag inte göra, bara ta det lugnt. Känner att jag behöver det.


iiiih!

gryym dag asså! Skolan var som sagt rolig och chill, träningen var flum och vi sprang mest runt och garvade. Kom hem och satt här ett tag och sen satte jag mig i mitt rum och kollade på tv med sofia. Sen kom mamma in i mitt rum och typ studsade av glädje, fick värsta nyheten som jag inte tänker nämna nu, eftersom att jag inte vet vilka som läser bloggen. Och jag vill inte avslöja något innan de som kom med nyheten berättar själva eller när nyheten är ute. Men jag kan bara säga; Det är en jävligt bra nyhet!
De som är jättenyfikna får väl slänga iväg ett sms så får ni se om ni får något svar. Som sagt, beror på vem som frågar! Sitter iaf här och flinar och har gjort det enda sen jag fick veta vad som hänt.

Nu blir det att kolla klart på idol, jay smith!♥ Sen ska jag hoppa in i duschen, sen blire tacooooos! Ska även ta mig tiden att tagga till match imorgon.

hejdå!

..träning, träning, trött, trött..

Hej igen dudes!
Klev nästan precis innanför dörren och just nu sitter jag och hör på nyheterna som ekar från tvn utanför, så går de om man har föräldrar som hör dåligt, hääärligt. Träningen gick väl helt okej med tanke på att de va lite flummigt, har inte riktigt varit min vecka idag och alla dagar har bara flytit sakta förbi. Men imorgon är de jobb på ÖB och sedan bär de av mot Katrineholm och där SKA DE BLI VINST!!!

Hade fått en fråga vem som coachar oss och det gör Emma Wikström, sen kanske Rebeckas bror Jonas (som varit med på våra träningar och hjälpt till) ska följa med.


bild från krossmatch i Linköping, this is love ♥

i'll catch a grenade for you


like it


Idag mår jag bra

Fredag idag då, äntligen! eller vad säger du Sara..? Sara och jag håller ju ihop varje vardag så ni vet väl ungefär vad jag har gjort. Sluta tolv tackar man väl inte direkt nej till! Idag när jag kom hem hade min kära mor köpt lunch till mig och eftersom jag inte äter frukost så var jag gaaaanska hungrig!

Nu sitter jag och värmer upp sängen lite, ska väl alldeles strax hitta lite nya låtar till min playlist och packa väskan samt ordna upp min resväska från Aruba som fortfarande står kvar, myyyys!

eftersom Sara la upp en så charmig bild när hon gör till sig så tänkte jag också göra de...


...men jag ångra mig och tog en normal istället. PEAC
E!

siktar mot toppen

fasen vad jag gillar fredagar! Börjar tjugo över åtta och slutar tolv med idrott. Klagar inte direkt, plus att man har träning på kvällen också, hääärligt. På spanskan fick vi först höra att vi skulle ha lucia träningen så vi stack från läxprovet och så när cecilia(musiklärarn) kom sa hon att det inte var någon lucia, så vi gick tillbaka till spanskan och skrev läxan. Sen var det sv/so, ebba&jag skrev klart våra insändare och sen påbörjade vi våran reklamannons, vi har grymma planer på g! På idrotten körde vi ännu en gång badminton, blev jäkligt mycket skratt där, vi körde lite sitt-badminton och badminton när man inte fick röra på fötterna. Och ingen av oss ville ha camilla i sitt lag så vi bytte lag rätt ofta, hahah ;)

Nu ska jag nog läsa lite bloggar, gå in på facebook och lyssna på sam tsui. Kanske värma på lite pizza som blev över från igår och käka lite också.


önskebild från ebba, som togs i somras!


25november 2010

precis som ebba skrivit, har jag väldigt mycket att göra just nu. Massor med skolarbete som ska vara klart denna och nästa vecka. Plus så har jag basket tre gånger i veckan och så åker jag ut till stallet en gång i veckan. Så det är bara måndagar som jag är helt ledig.

Orkar inte berätta så mycket om idag, har varit en helt vanlig skoldag med rätt mycket skratt. Har retat pascal en aning på sistone sen han misslyckades med sitt lilla hopp över de rullande bordet ;) Var inte alls sugen att åka till stallet idag, men det gick asbra att rida, red mökkur som alltid är toppen! Riktigt kul att rida i snö, känner riktigt hur hästarna tar i då.

Pappa kommer snart hem med pizza (nyyyttigt!), sen blire duschen sen ska jag plugga till spanskan som är tills imorgon! Som sagt, skolan känns rätt hektisk just nu.


'cause you're amazing, just the way you are!

Mrs. Lonely

Ja, jag är ensam, övergiven..Mrs. Lonely. Sara berättade idag att hon har bättre saker för sig än skriva i bloggen, att hon inte orkar, och hennes syster instämde med en elak kommentar "men Ebba, du har ju inget bättre för dig" ba tja påhopp! Men Sara ska inte sluta skriva, hon har inte dött, inte blivit påkörd av galna tvättbjörnar och inte försvunnit i en snöhög, HON ÄR BARA SEEEEEEEG. Eller väldigt insatt i skolan, men de är samma sak.

Sitter och skriver som tusan på min insändare som ska vara klar efter svenska lektionen imorgon och är ganska säker på att jag hinner! även om jag började skriva idag.. Har inte startat tvn idag och är sjukt stolt, dock har spotify varit på sedan jag kom hem, men de är en annan femma! Kom hem från en helt okej skoldag som avslutades med blåbärspaj och skitsnack på studiekammaren. Väl hemma väntade ett nystädat rum (tack guuuud!! eller Lotta.) samt massa plugg så jag tände ett doftljus och satte mig i fönstret (dog ett tag på golvet också, som ni kanske såg).

det blev ett ganska långt inlägg men vi har varit lite dåliga på att skriva på sistone känner jag.


torsdagsmys ♥

vi är en konstskola, mycket trevligt. (INTE JAG SOM RITAT)



just nu


24 november 2010

Träningen gick betydligt mycket bättre idag men sömnen är inte riktigt hundra just nu och kommer inte vara på ett tag. Kan inte äta något heller för att de spände min tandställning så allt jag äter är soppa och toast.. plus de jag orkar pina mig igenom, men de är nice!

Just nu lyssnar jag på musik men ska snart ta upp No boken igen och kolla igenom de några gånger. Senare blir de tv, som vanligt, och sen så mycket sömn jag hinner med!


i helgen är de vinst mot Katrineholm som gäller, som ni läst innan slog
vi dom med ynka 4p och denna gång blir de med en annan coach
.
p.s älskar bilderna där man tänker "vad fan gör jag..!?"

hej, hejdå!

skriver ett kort inlägg medan jag sitter och pluggar till NO provet imorgon, kommer ju inte gå så himla bra men vi kör på teamwork! Twins kommer och hämtar upp mig när som helst så ska avsluta detta inlägg och göra klart lilla väskan. Idag var en vanlig skoldag förutom att vi fick reda på lite betyg i svenskan och kan meddela att de satt jävligt bra med två, möjligtvis tre, mvg efter de sju senaste dagarna.


kan vi fixat? KLART VI KAN!

trött tjej

tar mig några minuter till att skriva ett inlägg som jag inte gjort på evigheter känns de som! Är sjukt trött och har bara legat i sängen och kollat på tv efter skolan och efter träningen, som gick rätt pissigt faktiskt. Var helt off.
Men iaf, som ebba redan skrivit så vann vi båda matcherna i visby. Spelade båda matcherna, så var rejält sliten efter en lång dag med basket och sen en fem timmars hemresa. Därför skrev jag inte på söndagskvällen och igår orkade jag inte helt enkelt.

Skolan idag var hur som helst helt jäkla awesome! Camilla kom inte till skolan då hon är sjuk, men vi fick en annan camilla istället, nämligen pascal. HAHAH! Måste medge att han var rätt duktig som den rollen, ett plus i kanten att han ramlade i slutet av musiken, skulle hoppa över ett bord som hade hjul. Bordet rullade iväg och där låg pascal platt på golvet. Ba tja klant!
Imorgon är de sv/so redovisning som kommer gå och pipsvängen, och sen på träningen ska vi snacka om vilka som ska med täby. För vet ni vad? VI ÄR ANMÄLDA! Ihhh, jag är lycklig!


lukas var lite.. konstig på mentorstiden!

FAN

Går inte framåt just nu, är helt slut så orkar inte skriva ikväll.

Snöiga Stockholm

Idag har det inte hänt något roligt. Kom till skolan som vanligt och efter ett tag kom mamma och hämta mig för att åka till tågstationen. I Stockholm snöade det lite men värst var de här hemma när vi skulle gå hem från tågstationen, sjukt kallt! Nu ska jag kolla lite på tv och se om jag kan äta lite, det spänner som tusan i munnen!



jag hade tydligen lagt upp för lite Aruba bilder ..

15 övertrötta basket tjejer och en pysande madrass senare...

Men hej världen!
Kom innanför dörren för ett tag sen efter att vi släppt av Nicole hos sig. Är sjukt trött just nu, tidiga mornar är inte riktigt min grej men imorgon är de dags igen..hääärligt. Jag får först åka till skolan och stanna där i tre och en halv lektion för att sedan försöka bege mig mot Stockholm igen, vi får se hur de går denna gång! Det blev två av två vinster i helgen, 59-25 mot Visby och 49-31 mot Linköping (chansar lite på poängen, men vi vann). Näe, nu ska jag starta BBT, såklart, och lägga mig för att somna sött i min sköna säng.


Sara var lite i sin egna värld ett tag.. efter ett tag slutar man bli förvånad

get your game face on

Sitter och fördröjer tiden med lite BBT och går igenom alla saker som jag har packat ifall jag har glömt något, vilket jag alltid gör.. Iiiih, snart är vi påväg! Vi ba köööööööööör!! Eb F-95


Visby here we come!


har nyss packat klart, och vi har samling om en timma, duktigt sara! Nu ska jag bara hinna äta och fixa håret lite granna. Jag har i alla fall sjukt taggad och ser fram emot en asrolig helg med laget! Och eftersom att jag kommer hem imorgon kväll så kommer inga inlägg komma upp här, kanske att jag orkar skriva lite när jag kommer imorgon. I alla fall från min del, ebba kanske går in på sin mobil och skriver lite, vad vet jag?
Vi ses imorgon folket!

va gör vi? VI SOVEEEEER!!

Ah, inge party här inte! Är så trött att jag skulle kunna somna på tangentbordet precis just nu.. Men ska lägga mig och somna till BBT istället...hihi!


you make me feel like..

Packa? Nae, skulle inte tro de va..

packning får det blir imorgon, vi åker ju ändå klockan fem från bollhuset så hinner gott och väl packa imorgon! men ehm ja.. idag har varit.. lite speciellt. Rätt flummigt om vi säger så. Hade lucia träning istället för spanska, så vi var busiga och skippade TIO MINUTER från spanskan! Sen hade vi sv/so där vi hade prov, och då satt jag,john&ebba och var busiga och delade på böckerna som man fick ha med!
Efter det hade vi idrott, spelade badminton. Blev ännu mera skratt där kan jag säga, jag,ebba&pascal spelade mot sofia,johanna&daniel. Vi utklassade dom om ni vill veta. Och pascal höll på att slå racketen (?) i mitt huvud.. menmen, det är smällar man får ta ibland (y) efter idrotten stack ebba&jag ner till sporthallen för att kolla på smid cupen, träffade joann där och istället för att kolla på fotboll stack vi och käkade, men sen stack vi tillbaka till sporthallen där vi träffade sofia&camilla. Och lite senare träffade vi grabbarna bus från klassen -daniel,jesper och john alltså-
Efter den sista matchen mötte vi upp nattis och så begav vi oss till john bauer, som ni säkert redan vet ;) Struntade i träningen eftersom att vi kände att vi ändå inte skulle hinna vara med så mycket.



IMORGON ÄR DE VISBY SOM GÄLLER, IIHHH!

tänker krypa ner under mitt mysiga täcke och kolla tv nu, så säger tack&adjö för denna dag! Pusshej!

S.T


kärlek på hög nivå♥

SMEES ATTACK

Men tjenaretjenareee! Vi sitter just nu och skriver tillsammans.. eller... Jag (Ebba) skriver medan Sara fnittrar :) Men hur ska ni nu veta att detta är sant..? JO! vi spelade in lite videos och..ah.. de va inte lätt..
p.s Sara hälsar att ni ska ignorera henne då hon lyckas blinka med endast ETT öga. (huur coolt!?)


Sammanfattning: vi har varit på JB idag och blivit flummiga, seeee yaaaaa!!!

edit: eftersom videoklippen inte fungerade för vissa så kommer vi att lägga upp dem igen alldeles strax

för du är precis så svag, som jag

Ah, Sara har väl sammanfattat kvällen ganska bra. Blir skönt att komma bort från allt i helgen och bara chilla utan allt snack. Har fetaste huvudvärken och är sjuuukt trött så jag ska ta en dusch och sedan sova, förhoppningsvis. Imorgon slutar vi tolv och efter de kanske det blir öppet hus på John Bauer, får väl se.



jag vet inte..

kom hem från skolan för några minuter sen, som sagt var vi där för att få ännu mer information om gymnasiet. Och nu är jag riktigt osäker vad jag vill välja.. jag har ingen aning om jag ska vara ärlig. Men tror i alla fall att det blir john bauer, som jag skrev igår också. Jb eller rekarne tror jag, för rekarne har jag alltid velat gå på, enda sen jimmy gick där! Har inte mycket mer att berätta, så vi hörs när vi hörs!


cookies

Det var ju tänkt att jag skulle sitta på ett tåg mot Stockholm imorse men efter många uttalanden om signalfel så skulle vi inte hunnit om vi tog en av bussarna som de fixat alltså blev det att åka till skolan för min del!

Det första jag möttes av var en pappersboll mot ansiktet som jag gjorde en mycket snygg ninjamove för att undvika, och lyckades! Efter lite snuskig mat så var det matte där jag lyckades få en hemsk huvudvärk, förvånande. Som avslut på dagen bakade jag, Sara, Sofia och Linnea cookies som blev jättegoda! Efter skolan åkte jag och mamma för att köpa en ny jacka till mig men fick även med mig en fet mössa. Nu på kvällen ska vi tillbaka till skolan för ett föräldramöte om gymnasiet eller nått och senare ska jag försöka lägga mig tidigt.



känsliga läsare varnas

Vet inte om det är förkylningen som avtar eller om de bara är jag som är allmänt konstig men på träningen idag blev allt jättekonstigt och sedan mådde jag sjukt illa, när jag kom hem så var de dags huvudet att börja värka och de har inte försvunnit än. Jag har precis ätit lite mat så vi får se om jag börjar må illa igen, så sjukt knas!

Sitter iaf och kollar på BBT nu och ska snart stänga av datorn för att få lite sömn förhoppningsvis. Det blir ingen skola för mig imorgon utan jag beger mig mot min tandläkare i Stockholm eftersom de i Eskilstuna inte ville ge mig tandställning!



flagar man som en galning så gör man, greeeeeat

täby 2011?

now baby i believe, this is real.

träningen gick helt okej, tränade bara i en timme för att det var julklappskväll nere i stadium på tuna park.
Så det blev en väldigt jobbig timme med massor med spring, mina ben var blytunga efter det vill jag lova. Men lappar angående visby fick vi i alla fall, tusan vad jag vill att det ska vara lördag nu! Och efter helgen kommer vi nog vara anmälda till täby också, snackade med pedda om det innan träningen ikväll. Och det lät faktiskt som det skulle bli av, iiihh!

Imorgon blir det skola, sen tillbaka till skolan på kvällen för att få ännu mer information om gymnasiet. Så blir ingen ridning imorgon.. Surt.

i would die for you baby..

härliga onsdag! Och förhoppningsvis fortsätter den vara härlig, håller tummarna för att träningen går bra bara så är jag nöjd! Dagen har hitills var helt awesome, har vart väldigt mycket skratt. På lunchen tvingade pascal oss att smaka på maten, haha... Var inte så gott kan jag berätta för er. Sen tog vi bussen ner till stan och gick vidare mot munktell där det var gymnasiemässa av något slag. Så har jag plockat på mig massor av lappar om olika linjer och skolor! Fast måste säga att det nog blir john bauer som jag vill gå på, det är favoriten hitills i alla fall. Nu ska jag bara välja linje som jag vill gå, just nu funderar jag på idrott&hälsa eller ekonomi. Det var dom som lät bäst när dom berättade om dom.

Efter munktell gick vi till badhuset där vi skulle ha ett simkunnighetstest, hur löjligt är inte de egentligen..? Att vi kunde simma fick vi visa i trean liksom.. Men det blev inte så tråkigt som jag trott, var rätt rolligt faktiskt. Mamma kom och hämtade oss och nu sitter jag här och lyssnar på den fantastiska sam tsui!
Så det är vad jag ska fortsätta göra, och spela lite på king.com kanske.


min nya gud typ♥

just chillin'

Kom hem från badhuset för ett tag sen, kan väl erkänna att de inte var fullt så hemskt som jag tänkt mig.. Innan badhuset var vi på munktell som var helt okej, hittade lite som intresserade mig iaf. När jag kom hem pratade jag med mami lite och gick sedan in på mitt rum för att upptäcka att där, på min säng, låg ett brunt paket som innehöll... BIG BANG THEORY SÄSONG TVÅ! Såååå fett! Den rullar på tvn nu och ska alldeles strax hämta lite dricka och sedan ta de lugnt innan träningen. Vi får se om de blir tunapark innan eller om vi åker dit tidigare istället, only time will tell.


har börjat flaga som en tooook överallt!

störtskön!


sjukt skicklig kille!

easy come, easy go

spelar på king.com och samtidigt hörs bruno mars-grenade från högtalarna. Underbar låt detdär! Har vart en bra dag idag, har blivit mycket skratt hela dagen. Även på träningen, som gick awesome då&då! Vi snackade lite om gotland också, iiih vad jag längtar! Blev även lite snack om täby, och imorgon är vi förhoppningsvis anmälda! Ser ut som allt börjar lösa sig just nu, riktigt skönt.
Har inte riktigt mer att berätta just nu, så.. ciao!


oops!

glömde ju berätta om min lilla tröstshopping jag gjorde på internet!


The Big Bang Theory säsong 2, såååå fet!

Ring från Cocoo.se

going cocoobananas

Aaaaah, mitt huvuuud! Heeeeelt cocoobananas! något har hänt med min kropp, den har slutat bära mig. Min mage gör ont, mitt huvud värker och mina fingrar vill verkligen inte skriva rätt just nu.. Jäkla badhuset som förstört allt. Men min söta mor kom nyss in med kaka till mig så lite bättre känns de.

Jag har två läxprov imorgon som jag sitter nu och pluggar till medans jag lyssnar på Samson med Alice Hagenbrant, dock tog jag en liten behövlig paus. Vi får se om jag grejar de imorgon, annars är de ba att köra på mot nästa hållplats.. eller nått sånt.


Tjaaaaaaa, typ

god morgon!

ska snart gå och borsta tänderna, så detta får bli ett kort litet inlägg! Har just ätit frukost, känner inte alls för att gå till skolan idag, vill bara krypa ner under mitt varma täcke igen om somna om. Det vore något det.
Får väl gå i skolan och tagga till träningen ikväll, kommer åka dit tidigare och möta nattis där. Och så ska vi nog snacka om visby, hoppas i alla fall på det. För er som inte vet: Vi ska åka till visby på lördag med hela laget och spela två matcher på söndag, mot linköping och visby! Jag längtar.
Nej, nu ska jag rusa iväg till badrummet och borsta tänderna!


Såhär ser förresten vårt kök ut just nu, myyysigt!

bruno mars


gryym'

goodenightä

Nu ska jag lägga mig och kolla på tv för att somna senare. Mår inte så jättebra just nu, har lite ont i huvet och så, så jag stänger av datorn och så hörs vi imorgon!


har man tråkigt så har man..


sjukt sött katt, och på många sätt påminner den om skrollis efter att hon var hos vetrinären!
Dock är det inte ok att de har både vatten&mat framme åt katten..

shine-a-light

basketbilderna kommer så fort jag fått bilderna av anna och fixat de som ebba tog med sofias kamera igår! Men har inte haft någon lust alls att fixa dom idag, dagen har varit rätt sugig. Varför vet ni redan om ni läst ebbas inlägg, är lika irriterad och arg som hon är! Börjar bli sjukt trött på den skolan. Menmen, istället för att skriva ett helt inlägg om hur arg jag är tänkte jag berätta lite vad som hände igår efter matchen, när vi stack hem till mormor&morfar och träffade en liten del av släkten!
Det första man träffade när man klev innanför dörren till mormor&morfar var erik (lill-kusin) och hans lilla valp lipton, även kallad te påsen! Satan vilken söt liten rackare säger jag bara! Hans små ben gick som trumpinnar när han sprang omkring på golvet och busade. Jag blev förälskad i den lilla hunden! Efter att vi ätit satte sig emma&jag och spelade lite spel på datorn, ett litet tag efter ringde john mig. Lite chockad blev jag! Inte ofta man får samtal från honom inte :)
Dock blev sofia&jag inte kvar så länge hos mormor&morfar, vi var tvungna att sticka hem och plugga lite till spanskan som var tills idag. Typiskt twins att sitta med skolarbete dagen innan! Medan vi pluggade spanska kollade vi på vem kan slå filip&fredrik också, spännande ;)
Sedan blev det faktiskt sängen för min del, var rejält slutkörd efter en helg fylld med basket.



lipton ♥

JÄVLA JÄVLAR

Hur ofett är de inte att gå i skolan? Hur jäääävla ofett är de inte att dom får bestämma allt vi ska och inte ska göra? Hur ofett är de att vi inte har något att säga till om och när vi väl har åsikter lyssnar ingen? Fyfan vad dehär suger! Nu är de väl inte enbart det faktum att vi tvingas till badhuset på onsdag för att lära oss livräddning och bevisa att vi kan simma som gjort mig såhär arg, de är allt man hållt inne de senaste gångerna dom har pushat oss, "glömt" att berätta saker som händer och alla jääävla besvikelser den senaste veckan. Hur fan ska man orka? Jag är så jävla arg just nu att jag bara har lust att kasta mina jävla simmärken som jag tog i TREAN i deras jävla ansikten! Personerna som sitter och bestämmer allt dehär, hur tänker de?

Näe, jag ska hålla lite ilska för mig själv. Kanske skriver ikväll om jag lugnat ner mig, vilket jag säkert har.


BBT

Nu ska jag sätta i andra skivan av The Big Bang Theory där min man, Sheldon, är med. Har jag tur så somnar jag till hans ljuva röst och vaknar på bättre humör.



det är inte människorna som gör oss besvikna, det är förhoppningarna

mästerfotografen

Ja idag har jag, som ni kanske förstod, varit i bollhuset och tagit kort på våran match. Jag åkte med twins dit runt tolv för att kolla p95's match som jag sedan fick sitta i sek på en period, härligt! Samtidigt som våran spännande match pågick så hade 016 killarna en fet match som slutade i förlust tyvärr. Efter alla matcher och efter att många hade gått hem så var klockan tjugo i fyra men jag, Frida och Anna hade kiosk och hall så runt halv fem fick vi åka hem! Är helt slut i kropp och själ, mest pga min förkylning som börjar släppa nu, så jag åkte inte med till mormor och morfar med alla andra, hur ofett som helst men de fick bli så nu..

Imorgon väntar en ny dag med nya äventyr.. Dock slösas ca 6 timmar i skolan, livet är inte rättvist.


dör

EB-VÄSTERÅS

Match idag då, mot västerås. Vi hade räknat med en jämn match så redan från första början kämpade vi för varenda liten boll, och i halvlek stod det 40-15 till oss. Så blev inte en så jämn match som vi tänkt oss. OCH JAG GJORDE 4 FÖRSTA POÄNGEN, KAN NI TÄNKA ER??? Jag var på små moln efter det vill jag lova. Matchen slutade i alla fall med 58-27, så två vinster för oss denna helg. Nu är det bara att tagga till visby nästa helg! Bilder kommer komma från både vår match och p95 matchen, också den slutade i vinst! Och kanske att det kommer lite bilder från andra matcher, om byström hinner skicka bilderna ikväll :)
Nu väntar duschen och sen ska vi över till mormor&morfar för att äta med lite släkt!


charmig bild som ebba tog på mig&basel!

/S

härlig dag=mycket text!

känner att jag varit lite dålig på att uppdatera här, tur att ebbis finns och uppdaterar!

men i alla fall så har jag gjort nästan samma saker som ebba gjort idag, fast jag spelade matchen idag. Vilket slutade med vinst på 4p. Så sjukt jäkla härligt att vinna en sån jämn match, och tusan vad vi kämpade alltså. Alla låg nog på golvet vid några tillfällen för att ha bollen. Och tusan va trött jag var efter matchen, var rätt slut genom hela matchen också. Men äter man dåligt till frukost så gör man.. Jag tänker i alla fall inte göra om det misstaget imorgon då det är match igen, denna gång mot västerås. Taggad! Efter matchen snackade vi en hel del om täby, och för en gångs skull verkar det som det kommer ordna sig, blev riktigt stora problem igår kväll angående de.. Men efter snacket duschade jag och sen gick jag,ebba&sofia till årby skolan för att kolla på div 2 match, som slutade i förlust.. Direkt efter den matchen skulle herrarna spela, så vi stannade såklart kvar och såg på den. Den matchen slutade i vinst med 113-56 tror jag. Dock såg jag inte så mycket utav den matchen, satt och sov mig igenom matchen, eller så låg jag ner på bänken och lutade mig mot ebba. Jag var hur trött som helst, det var vi alla tre vill jag lova. Så därför så stack vi inte hem till ebba efter matchen och hade en liten tjejkväll, som vi egentligen hade planerat. Så när pappa kom och hämtade oss åkte vi till svea plan och köpte glass istället. Så nu har sofia&jag suttit i min säng och kollat på vampire diaries och ätit glass! Imorgon blir det att gå upp rätt så tidigt, igen. Ska kolla på p95 matchen, och på f96 som spelar samtidigt som dom. Får se hur mycket jag orkar heja på dom, som ni kanske förstår skrek jag något fruktansvärt mycket på vår match.



nej, nu ska jag nog gå och titta på lite mera tv, har massor med bbt avsnitt inspelade på tvn!
See ya later.

/S

HUR OFETT!?

Hur ofett är de när allt man tänker på är cola, allt man vill ha till sina chilinötter är cola,man vet att man har en hel cola för sig själv ståendes i kylen och sedan, när man ska ta den underbara colan, SÅ ÄR DE NÅGON JÄVEL SOM DRUCKIT UPP ALLT OCH LÄMNAT SPOTTET I BOTTEN KVAR!? Fyyyyysatan för sånt folk!

Sitter och pratar med Bysan och med min dudebroman på msn så humöret är väl lite på topp just nu iaf!


bild i repris på dude

korgboll hela dagen

Vaknade upp runt fem i halv elva idag och efter att ha somnat om senaste gången jag skulle gå upp så vaknade jag skräckslaget upp halv elva och trodde att jag hade sovit i en halvtimma..Runt elva kom twins och hämta upp mig för att sedan åka mot bollhuset. Efter våran match så gick vi till årby och kollade div 2 och sedan herrarna spela. Är helt slut nu trots att jag inte spelat match så ska ta lite cola och kolla på tv resten av kvällen hade jag tänkt. Trodde att de va söndag idag och trodde även att klockan var runt tio men så var inte fallet... somna klockan åtta på en lördag låter ju inte så socialt så jag ska försöka hålla mig uppe ett tag till.

Jobbig dag idag för hjärtat och kämparglöden men den spenderades med underbara personer som gjorde allt mycket bättre.



"tjejer är jobbiga"

Man tackar och bockar för berömmen man fått och kommenterar att jag helt glömt bort att jag sagt så vilket betyder att du skrev heeelt rätt, Sara!

Ikväll var de som sagt träning, jag är supersnorig men var med ändå och de gick bra för träningen inte var så jobbig. Efter träningen så snacka vi lite och sedan var de hem. Väl hemma fick jag duscha supersnabbt för Julia, min syster, har fest och jag var bjuden.. vem tackar nej till en fet fest lixom? Näemen jag va mest ute efter maten eftersom vi inte har så mycket nu efter resan. Sitter just nu i min pyjamas och är supertrött efter en hel kväll med problem att ta itu med, människor att prata med och humöret som måste vara uppe.

ska ta mig lite välbehövlig sömn för imorgon ska jag sitta sek på våran match sen får vi se vart de bär av!



the words me & you never ever sounded so cool.



sara

friluftsdag

som sagt så började vi halv tolv idag. Svinskönt! En behövlig sovmorgon fick jag i alla fall, men istället för att sluta runt halv tre så spelade vi en extra serie i bowlingen och fick sluta ett istället, och som ebba sa idag "sånt förtjänar man om man är bäst" Hahah, nu vet jag inte riktigt om jag skrev precis vad som hon sa, men nånting sånt sa hon iaf. Och jag håller med henne till tusen! Men hur som helst, efter bowlingen gick vi hem till ebba, då lagade hon mat till oss -potatisplättar och bacon-, låter konstigt tänker ni säkert, men gott var det i alla fall. Tjejen är duktig på att laga mat :)
Sen satt vi bara vid datorn eller spelade band hero för att få tiden att gå. Halv fem stack vi till träningen och camilla gick hem till sig, träningen var rolig och det kändes bra också. Tränade lite på vår press igen, eller lite och lite, det var typ de enda vi gjorde. Sen sköt vi massor med straffkast, som vanligt. Efter träningen blev det en hel del snack om täby... vet fortfarande inte hur det blir, eller om det ens blir av.
Åt pizza när jag kom hem, nyttigt sara! Och sen har jag kollat lite på idol och suttit här.
Blir nog inte så sent för mig ikväll, har match imorgon klockan tolv i bollhuset. Ska även spela på söndag kvart i två, också i bollhuset. Så har ni inget planerat, tycker jag ni kan komma och kolla, heja lite!


efter träningen, anna knas ville inte sitta still med sina ben så därför är hon suddig :)

/S

Na na na na..

Imorgon BÖRJAR jag klockan 11.30 med bowling, huuuur fett? Runt ett byter vi till pingis och de är väl också lite fett men kanske inte riktigt min grej.. haha! Nu ska jag lyssna klart på min supergrymma låt och sedan ska jag krypa ner i sängen och sova lite. Ruuligt vaaa? Nejmen.. förhoppningsvis blir bloggen lite roligare snart, vi har idéer så don't give up on us! De är lite sjuklingar och lite för mycket skola just nu men vi kör sagta men säkert. Har ni idéer så är de ba att kommentera, ba köör på. (detta gäller inte Niclas Arringer med sina bajsidéer)


God morgon! Eller..?

Sara har ju sagt allt spännande som hände i skolan. Så efter skolan när jag kom hem var jag så jäkla trött att jag sov ett par timmar, när jag vaknade sen trodde jag att de var morgon men efter en titt ut konstaterade jag att så var inte fallet. Nu tänkte jag ta en dusch och sen bara häcka framför tv resten av kvällen. Borde egentligen göra matte för efter fyra dagars ledighet ligger jag ca 40 tal efter, ba tja dålig planering!






/E

'cause you meant you world to me

En gladare Sara här! Fast bara lite. Så mycket att jag känner för att blogga lite iaf. Men har inte hänt så mycket idag, skolan var som vanligt, bakade bullar på elevens val, mumma! Sen skjutsade fia hem oss, och sen dess har jag kollat på lite tv och suttit här. Och om någon timma åker vi ut till stallet och rider, är inte så sugen på att rida i detta väder och med all snö! Menmen, det blir nog bra.
Får även veta om det blir täby ikväll eller inte, hoppas verkligen att det går! Är sjukt taggad från förra gången då vi åkte ut i semifinalen.. Dock vet jag inte hur bra det kommer bli denna gång, har inte direkt blivit så som vi planerat.. Men jag håller tummarna för att de fixar sig!

Nu blire det att lyssna på stereo skyline och läsa lite bloggar!



/S

Arubaaa

För att göra denna snöiga onsdag lite mindre (mer) deprimerande så slänger jag upp lite bilder från Aruba!


Ön, inte hela!

Framsidan av första huset på hotellet

view mammas och pappas rum

The pool

havet, första dagen

på kvällen (tagen med min sopiga kamra)

/E

Ogillar

Jag ogillar personer som skadar andra, men inte inser de.
Jag ogillar personer som skadar andra, och ler åt det.
Jag ogillar personer som inte fattar när man ska sluta.
Jag ogillar personer får andra att gråta.
Jag ogillar personer som krossar andras drömmar.
Jag ogillar personer som inte förstår när man snällt försöker förklara att denna gång, denna lilla gång, ville man göra något roligt för sista gången.


Jag ogillar besvikelse.
/E

I'm better of without you..

orkar inte riktigt skriva vad som hänt idag ohså.
Dagen började bra men slutar inte så bra kan jag ju säga.. Något som lät asbra igår låter inte alls lika bra längre, låter kasst nu faktiskt.

Ska inte hålla på och störa med min surighet och depphet, så vi hörs imorgon istället, förmodligen med ett bättre humör också!

/S

jag vill ba...

Ibland vill jag bara göra något stort, drastiskt och förvånansvärt som får alla att säga "wow, faan va cool brud" typ.. men va gör jag då? Jo - jag letar lite nya låtar och väntar på träning.. som jag inte ens ska vara med på!! Jag ska nog börja på våran nya header men jag har inga bilder och en sopig kamra (som förövrigt tar väldigt bra kort på mig).. har ni också såna allvarliga i-lansproblem som jag? Vi borde bilda klubb, de skulle vara fett.


they want to know my name,name,name...

Tjarråååå!
/E


skulle ge allt


dehär med snö är inget för mig, nu när jag kramat om alla goingar så
tycker jag de är dags att åka tillbaka..
Godnatt på er!

/E

basketball'

tjenare!
Idag gick jag upp runt åtta för att göra mig iordning, blev depp direkt av att se vädret.. Men iaf så ringde vi till morfar och bad honom skjutsa oss till stålfors, vilket han gjorde! Väl i stålfors hade vi någon information om gymnasium och vilka linjer det finns ohså. Träffade ävel basel och massa andra goingar från laget <3
runt halv elva drog vi ner på stan i detta oväder och åt. Sen shoppade vi ett tag innan vi tog ett bussen tillbaka till skolan, var rejält blöt då vill jag lova. Usch&blä! Väl tillbaka i skolan hade vi musik i 40minuter sen slutade vi, kände verkligen att det var nödvändigt att komma tillbaka till skolan och ha musik..
Morfar var snäll ännu en gång och kom och hämtade oss, för vi var inte så jättesugna på att gå hem i all snö.
Tog en kopp varm choklad och mackor (som ni redan vet) innan jag packade och bytte om för träning i bollhuset! Fick äntligen se min ebbis igen efter 12 DAGAR! Tusan vad jag saknat den flickan, min lilla pajas. Brun vad hon iaf! Sen var det träning då, gick typ asbra i början men sen gick det bara neråt. Enda som var bra idag var straffkasten. Pedda tyckte det såg riktigt bra ut vid vissa tillfällen, vilket jag tycker är verkligen jätteskönt. Eftersom att dom har varit så himla dåliga ett tag nu..
När jag kom hem från träningen hoppade jag in i duschen, käkade, sen hamnade jag här! Och nu tänker jag lägga mig och kolla på tv, och tänka en skvätt på frida. Ses!


gryym

/S

shita vad de snöar!

nyss hemkommen från skolan, och nu ska jag ta en kopp varm choklad och mackor som uppladdning för träningen! Mer om min dag blir det senare ikväll.



/S

home sweet..snö!?

Ja, nu är jag alltså hemma igen och såklart så är snö det första man möts av.. de och en försenad buss, välkommen till Sverige typ.

Just nu sitter jag med lock för öronen och lyssnar på musik med min blöta hund, men de är okej för jag känner ingen lukt ändå. Sitter och tittar ut på snöovädret och jag vill bara tillbaka.. kan inte fatta att de va över så fort!! Ikväll blir det iaf att kolla på träningen för jag är verkligen inte i form för träning.. Lägger nog upp bilder imorgon och kanske en liten video från när vi hoppa i vågorna, haha! Bilderna kanske kommer lite utspritt över dagar så de inte blir för mycket, blir de bra? Häärligt.

Nu ska jag gå och dunka huvudet i bordet så locken för öronen försvinner, hörs senare dudes!


i've missed u

/E

manad

såg att både sara OCH ebba har lyckats skriva i bloggen idag så kände mig lite manad att skriva lite skit jag också, så att det finns något vettigt att läsa här liksom :) har iaf inte gjort ett dugg idag känns det nästan som, mamma skjutsade oss flickor till skolan så snäll som hon är, hade lite lektioner. inte roligt att vara tillbaka i skolan må jag säga! efter skolan var vi som sagt med camilla, drack varm oboy och kolla tv, myyysigt!
& GRATTIS PAPPA! <3
och efter som att jag inte hade särskilt mycket vettigt att skriva idag så lägger jag ut lite bilder på mina bebisar!

elvis, han ligger i en matlåda från kinamats affären som jag har glömt namnet på .. 


stina, som gömt sig i saras väska.

/ sofia


K.W

hallå snyggingar! Tänkte skriva ett inlägg innan jag ska käka lite, sedan blir det att ta en varmdusch sen kryper jag nog ner under täcket och sätter på tvn. Och så tänker jag nog läsa lite också. Allt för att slippa under kylan som finns utanför, riktigt jäkla kallt är de! Rätt glad att jag inte har något skolarbete alls, och ingen träning idag. Lite skönt sådär.
Skolan idag var lite sisådär, tråkigt att vara tillbaka till allt plugg, men ändå roligt att träffa vännerna igen. Det är det enda roliga med skolan just nu känns det som. Gick hem med sofia,camilla&jesper. När vi kom hem gjorde jag,sofia och camilla som stannade kvar hos oss varm oboy och la oss i min säng och kollade på lite gossip girl. Mysigt i min lilla säng må jag säga!
,nej nu ropar magen på lite mat! Vi hörs när vi hörs people!


kenny wormald♥

/S

Drop the beat

Idag har vädret varit lite halvtaskigt men solen har ändå tittat fram! Idag har min förkylning satt sig på huvudet så jag har känt mig hängig hela dagen samt fått huvudvärk och yrsel när jag ställt mig upp men, eh.. de är soft. Hörde -5 grader i Eskilstuna från någon och jag vill bara krypa under min bäddsoffa och gömma mig, how do you survive!? Jag sitter just nu ute i mina skönaste (och högaste) jeansshorts med en tunn träja till, jag kommer ju få världens chock där hemma! Åter till viktigare saker: vågorna slog högre idag men jag vågade mig inte i för mitt öra har börjat göra ont, någon som kommer bli förvånad om jag får öroninflammation..? Imorgon lämnar vi detts paradis som har haft sina dåliga stunder men o så många bättre.. Klockan två ska vi lämna hotellet och innan dess blir det sola och äta så mycket mat man kommer åt, all inclusive förstår ni! Men ikväll ska vi njuta av en sista kvällsmiddag på buffén så nu ska jag gå upp och kolla på Hannah Montana med mina rumskompisar. Vi hörs!! /E. Ps. Är de några stavfel eller ord som inte excisterar så skyller jag på Julias iphone, puss!

söndag..

sitter här med blekningsmedel i håret just nu (om det ens heter så?), så som ni förstår så blir det inte brunt hår, utan ännu lite blondare än vad jag är nu. Gött! Har inte skrivit här idag för att jag inte haft något vettigt att skriva, har inte hänt något intressant alls. Så detta får bli ett kort inlägg och så lovar jag att skriva när jag har något roligt att berätta om!
Ciao!

/S

Snor, 50+ topless och bränt ansikte

Ja, detta har då min dag bestått av! Vi vaknade ganska sent idag jämfört med hur tidigt vi gått upp de senaste dagarna. Frukost blev det iaf direkt och efter att himlen klarnat upp lite så blev det att dra till stranden! Min förkylning har nu flyttat sig från halsen till näsan istället..men det är ett tecken på att de börjar bli bättre (tror jag) så jag tänker inte klaga. Och för att förklara rubriken lite mer så har nu damerna som är ca 50+ tagit steget från att ha stringbikinis och hoppa runt som de vore 20 (överdriver verkligen inte) till att nu sola topless(!!!!????) på stranden..en av damerna som hade valt att sola topless kan inte ha varit en dag under 60, jag lovar! Men jag valde att fokusera på jättevågorna som bjöds på idag och även på att bränna min näsa, för andra gången. Meeen efter nyheter om att de va frost i Sverige svalde jag all ilska och fokuserade på den stålande solen istället! See you soon /E

du är bäst nu men du var bättre förr

Aktiva sofia här ja! igår var helt underbart, drog som sagt iväg till nyfors för att träffa tokstållarna evelin och joann. först drog vi till björktorp en snabbis, sara&joann gunga lite. sen stack vi till nyforsgården och var där till kvart i nio skulle jag tro, satt och spela kort och var allmänt vanliga och träffade älskade anna också, därefter drog vi iaf hem till joann och satte på en film i joanns gosiga säng , step up 2 blev det för att flickorna inte hade sett den, kan ni tänka er?! till de blev det självklart cola&cheeseballs. mamma kom och hämtade oss halv elva ungefär.
idag har jag bara varit lite duktig, städat rummet och fixat med lite smågrejjor, gjorde ett tappert försök till att rädda vårat one tree hill säsong 1 fodral, passa på att lagga alla andra också! sen åkte jag,sara och mamma iväg till farfar och bror och katterna och alla andra, som sara redan berättat såg jag .. senare blir det nog att kolla film med jimmy och jennifer, toy story 3!


ynderbar låt!

/sofia

i'm getting tired of asking

sitter här och fryser som in i bomben. Har varit på kyrkogårdarna och tänt några ljus. Och det är ju inte precis sommar ute just nu, det är svinkallt rättare sagt! Först var vi hos farfar och mammas gammelfarmor och tände ljus. Sen åkte vi till mammas mormor&morfar. Och sist åkte vi till st.eskil och tände ljus till storebror och katterna..
Mycket mer har inte hänt idag, hade tänkt att göra lite spanska men så blev det inte. Kommer säkert sitta och hålla på med den imorgon kväll i sista minuten så som jag brukar göra. Men det funkar det också! Förutom att det blir rätt stressigt då. Men hur som helst blir det snart käk, kött&potatisgratäng -så himla gott!- Och tills maten är klar ska jag nog spela lite på king.com. Hejdå!


bild från igår innan jag&sofia stack till nyfors och mötte joann&evelin,
dock bytte jag ut skorna till mina converse istället.
/S

happyface!


bara för att ebbis kommer hem om 3dagar! ♥
 bild på våra stjärnor.

/S

<3

mötte upp joann halv sju-stack till björktorpsskolan(mötte upp evelin där) och gjorde ett misslyckat försök med att kolla på fotboll-stack till nyforsgården-hem till joann och kolla på film-
Grymt bra kväll, trivs så himla bra med dessa tjejer!



evelin visade stolt upp sina långa&fina ben! Och jämförde med mina..


FLUMMBILD!:D


/S

tokbrudarna&fotboll!

drar till joann om typ en timme, evelin är förmodligen redan där då. Och så ska vi tydligen gå och kolla på lite fotboll, sen blir det kanske lite film tittande också efteråt hos joann. Life is good säger jag bara!


bara för att sofia klagade på att vi inte la upp snygga-kill-bilder.
See ya later
!

/S

tokbra!

det har varit en förjäklans bra dag hittills, och bättre kan det bara bli! träningen idag var helt wunderbart, skotträning med lina stod på schemat. sara och jag sköt Minst 50straffar var, tränatränaträna! senare runt halv sju ska sara och jag befinna oss hemma hos joann och evelin sötnosen ska också vara med. vi skulle tydligen dra till björktorp och kolla fotboll, galet! just nu sitter jag och lyssnar på escape the fate- we wont back down, GRYYYM LÅT! snart ska jag nog hoppa in i duschen en snabbis innan vi drar oss iväg mot joanns place.
orkade inte skriva ett inlägg igår kväll efter bion, var lite för trött och lite för skraj. men kan ju bara säga att kvällen blev galant! underbara människor och ... mindre underbar film. kajsa blev lite rädd i slutet så jag erbjöd henne att hålla min hand :) och så får jag ju inte glömma att säga att Lif skötte sig superbra igår! min duktiga pålle <3
seee ya people!


alex mckee <3
tycker att saris och ebbis lägger ut för lite bilder på finfina killar ... TUR ATT JAG FINNS!

/Sofia


Host host

Fick igår ont i halsen och vaknade idag med så ont att jag omöjligt kunde somna om så fem i halv åtta här (halv ett hemma) satte jag mig och läste en urbra bok som jag börjat läsa. Efter ca en halvtimma och tre kapitel knackade mamma och pappa på dörren för att fråga om jag skulle med ner till frukosten men eftersom mina rumskamrater fortfarande låg och sov så väntade jag på dem. Efter frukosten satte jag mig i lobbyn och efter ett tag blev de orkan ute. Den har passerat nu men de är fortfarande lite molnigt på himlen, jag hoppas att de spricker upp snart så jag kan bli lite brun och försöka sola bort de vita fläckarna jag har efter jag har flagat.. Good luck typ.. Men nu ska jag fortsätta äta mina halstabletter och surfa på internet, vi hörs! /E

just remember to smile!

vilket jag har gjort rätt mycket idag, speciellt på träningen. Var bara skottövningar vi höll på med, och då var jag med sofia. Och ibland kan det bli för mycket med det, och då blir vi lite knasiga och går runt och säger konstiga saker och skrattar åt allt typ! Vilket hände lite då&då idag. Hehe. Men vi fick mycket gjort ändå, sköt sjukt mycket straffar idag. Går myyyycket bättre med det kan jag ju säga, bollen går iaf inte upp till taket längre.
Resten dagen kommer jag nog bara ta de lugnt, om sofia&jag inte drar och möter joann och evelin lite senare för att hitta på något! Annars tänker jag bara sitta här eller ligga och kolla på tv, är rätt trött idag. Då någon höll mig vaken inatt genom att smsa med mig hela tiden, hahah ;)
Nuu ska jag spela lite på king.com, hörs antagligen senare!

/S

i dig såg jag ljuset

passar på att skriva ett inlägg nu på morgonen, för jag tror inte jag kommer hinna med att blogga resten av dagen. För som Sofia redan nämnt så ska vi spendera lite tid med farmor idag, sen ska vi till stallet och rida. Och sen direkt efter det blir det bio med några. Vi blir åtta stycken som ska se på saw 3D så tror det kommer bli askul! Men jag kommer absolut göra ett till inlägg efter bion, kanske att det kommer lite bilder också. Vem vet?
Nu ska jag gå och göra mig iordning och äta lite frukost, vi hörs!



/SJ#1

HEJ DÄR!

har inte så mycket att säga idag faktiskt. weird huh? jag som alltid har sååå mycket att prata om liksom .. sara har iaf redan sagt allt som hände idag, träffade knasen en timma innan träningen, tränade av lina (ASKUL!), lekte lite med tokmänniskorna efter träningen, sen hem.
& imorn blir full fart på dagen må jag lova! farmor kommer och hämtar sara och mig klockan tolv imorgonbitti, sen blire ridning klockan sex och så efter ridningen blir det bio med knasmänniskorna kvart i nio, jag lär ju dö ...
nu har jag nog faktiskt inte så mycket att berätta mera faktiskt.
vill bara lägga in en liten diss här också .. det SUGER att mina älsklingar inte är hemma på höstlovet ... varken SH eller bästavän är hemma, vad är de för något liksom?


bara för att jag saknar ängeln <3

/
Sofia

Bränd

Idag fick jag äntligen sola efter en vecka med att bara ta de lugnt och såklart så bränner jag mig igen! Flagar som en tok gör jag med.. Men det är varmt och jag mår bra så de är bara att sluta klaga. Idag vaknade jag tjugo över sju av att någon knackade på dörren, de va Åsa som undrade om jag var klar för att träna men de va jag ju såklart inte för mitt alarm hade inte väckt mig som de skulle.. Istället somnade jag om och sedan åt vi frukost. Måste säga att dom verkligen har allt i matväg här, så sjukt! Efter frukosten kröp vi ner i sängarna ett tag till tills klockan blev nio och vi började höra oss i ordning för stranden. Som lovat så var det strålande sol idag och jag låg kvar till ca halv fem. Ikväll ska vi till Steak House där de serverar massa kött och liknande. Sitter just nu som vanligt i lobbyn med gratis internet och ar precis beställt en cola. Ca kvart över fem ska jag spring upp och byta kläder sedan är det middag halv! Vi ses snart! /E

start all over again

Sjukt härlig dag idag! Spenderades mest i bollhuset, kom dit elva för att träffa nattis där innan våran träning som var tolv. Träningen var askul, tränade på försvar med lina! Efter träningen gick vi in i andra hallen och skojade omkring med kajsa,nattis,anna och emina. Sen körde vi chicago, nattis och jag krossa första gången! Andra gången gick det inte riktigt lika bra, hahah... Mycket skratt blev det iaf, och annabasel var lika galen som alltid!
Man har ju börjat vant sig med alla galenskaper hon håller på med, idag hoppade hon på mig bakifrån när jag satt och knöt skorna. Fast när hon fick reda på att det var jag sa hon bara "aha, jag trodde de var sofia.." G a l e n säger jag bara! Men hur som blev jag,sofia&anna hämtade av mamma kvart i fyra, då åkte vi och släppte av anna vid sig och sen blev det att åka hem och lägga sig i sängen för att kolla på tv. Tror nog de blir det resten av kvällen också, om jag inte sitter kvar här ett tag vill säga.

Imorgon blir de bio med ett gäng människor, vet inte riktigt än vilka det blir men många blir vi iaf! Ska förmodligen se saw 3D, jag kommer dööö!

hörs people!

/S

kvällen i bilder







hockey tittande med en fotbollströja, undrar hur han tänker?



blev att kolla på taken, sjukt spännande film!

/S

11/2

kom hem från träningen för ett tag sen, blev mycket spring idag. Tränade mycket på avslut ohså, och jag var för en gångs skull nöjd med mina straffkast, bågen börjar söka sig neråt och jag sätter mer än vad jag missar vilket alltid är ett plus! Känns oerhört skönt iaf. Efter träningen åkte jag,sofia&mamma till svea plan och köpte både pizza och ben&jerry's, lagom nyttigt sådär hehe. Så blir först pizza nudå och sen glass till någon film senare. Mysigt! Och tjockt! Vilken tur att jag har träning imorgon då.
Sitter just nu och försöker få katten att inse att han inte vill gå ut, det ville han inte för fem minuter sen heller när det regnade. Men nu går han omkring och skriker som bara den, och krafsar lite på dörren. Jag har ett litet pucko till katt må jag säga.
Nae nu ska jag äta, hörs kanske senare!



/S

-bästevän-


nathalie eriksson, världens bästa'

/S


s.moore

har precis suttit på criminal minds och nu fixar vi lite varm choklad åt oss, myyyyys!

vårat hjärta! <3

/ twins

det som jag behöver är närhet

det är bra att jag slösar alla mina rubriker på någons annans blogg, jaja!
i skrivandes stund vet jag inte riktigt hur mitt humör är, glad eller ledsen? men har ändå varit rätt så uppåt idag, vart och klippt mig, gaaalet nöjd! (umgåtts för mycket med en viss mister knas? kanske ..
träffade också sara bjram och willie på tuna park, gosiga personer. och så köpte pappa ett ursnyggt underställ till mig tills vi far iväg till sälen nästa år, wiiie! såg att sara gjort det lite intressant i sitt inlägg, vad är det jag håller på med egentligen? tjaa, det kommer inte upp försen det är klart antar jag , går inte riktigt som jag har tänkt mig just nu. men måste hålla med om att sara gjorde det kolosalt intressant om det och jag bara svamlar nu, häääärligt.
nä, nu ska jag nog gå och käka lite tacos och sätta på basketmatchen som gick igår!
ciao people!


/ Sofia

cutcut!

har som sagt klippt mig idag då, ser ungefär ut som det gjorde innan, men jag klippte av luggen rejält och uppklippningen. Sen längden på håret sparade jag så mycket som det gick. Och elin, som klippte mig, var suverän! Så det blir nog att gå och klippa sig hos henne tills misha kommer tillbaka. Efter att både sofia&jag klippt oss, åt vi på tuna park, svingott var de! Och så träffade vi willie också :), stackarn har tagit sönder sin mobil, hahah!
Sen åkte vi hem, och sen dess har jag suttit här och inte gjort ett piss. Har hjälpt sofia lite, men med vad säger jag inte. Det får hon avslöja själv, om hon nu tänker göra det. Det är bara att vänta och se!
Snart ska jag nog sätta mig vid tvn och kollade klart på matchen som var inatt, orkade inte se hela så spelade in andra halvleken.


såhär ser håret ut nu! Mitten bilden är bara för att visa hur kort min lugg blivit...

'sara

bloggar?


vilka bloggar ska man läsa?
Kom med förslag!

/S


RSS 2.0