ännu en måndag

Klarade mig igenom denna också, yes! Dagen började väl lite weird när vi först nästan körde på lilla Daniel för att sedan vara 5cm ifrån att bli påkörda av en galen kärring som glömt glasögonen, men dagen fortsatte lika knasigt som måndagar alltid är. Kämpade oss upp för Mördarbacken efter bilden och såg sedan en teater, det posetiva med den? Söt kille och roliga ljud. Fick mig några skratt, mest åt världens knasigaste Sara som satt och sjöng med.. Efter skolan var det träning med Willie, utan Calle (ledsen gubbe), det var väl inte det smartaste att ge sig in på efter att ha ätit två knäckemackor på hela dagen men jag överlevde.

Imorgon är det matteprov och musikredovisning (om Sofia inte har rätt i att jag måste boka tid) så vi får se hur jag klarar mig.


.INSIDAN

den feta femman - Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu

DET VAR OMÖJLIGT ATT VÄLJA EN, MEN DESSA LIGGER HÖGST UPP PÅ LISTAN;


jag vill ha värme

jag vill ha täby

och jag vill ha lyckan.
, mer än något annat just nu.



bruno mars


dagens

mening:
YOU SUCK!

förlust för oklahoma med 108-103, för er som vill veta

Fyra – Mina mål/drömmar/önskningar.

Eftersom jag inte har någon koll alls vad jag vill göra i framtiden så har jag inte riktigt suttit upp mål. Jag har faktiskt ingen aning om vilken linje jag ska söka till, vilket gymnasium jag ska gå på. Dock funderar jag på John Bauer, media eller idrott&hälsa. Men jag är långt ifrån säker på't.

Däremot är mina drömmar och önskningar nog att kunna försörja sig på basketen, det vore helt awesome det! Sen vet jag inte om jag tänker satsa på det eller inte, time will tell.

heat vs thunder

Div2 tjejerna vann med rätt mycket och snart blir de ännu mer basket. Oklahoma möter Miami, go oklahoma!
Förmodligen kommer fyran upp i halvlek av matchen. Om jag orkar, eller så blir de helt enkelt senare ikväll.
Ska hinna med att äta också, just nu står mamma i köket och fixar klyftpotatis och fläskfilé, klagar inte riktigt på det va! Börjar i alla fall lukta gott.


sofia hittade en bild från basket vm som jag fixade till lite så att den blev ännu bättre! The worlds greatest*


Harder better faster stronger



Jag vill också skriva saker på min kropp och dansa med en knasig hatt..

brons?

handbollen rullar på tvn och datorn ligger i sängen. I halvlek ska jag nog hoppa in i duschen, ebba&julia kommer till oss halv fem och då blir de bollhuset. Som sagt så spelar div2 tjejerna. Efter bollhuset kommer dag fyra upp här!


lagom grym just nu!

nattinatti!

säger godnatt nu då ögonen börjar svika! Lägger mig nog under täcket och sätter på tvn innan jag somnar.
Hörs imorgon, med nummer 4 på listan och allt!


bam, bam, bam!


gryyyym'

Eb F95♥

efter en usel första halvlek hittade vi kämparglöden igen och fick tillslut en vinst med 9p! Och just nu är mina ben helt slut. Efter matchen hoppade vi in i duschen och sen drog vi hem till ebba, köpte mat från your choice och snackade om allt möjligt medan vi åt innan vi gick till sporthallen för att se damerna ta hem ännu en vinst. Denna gång mot Luleå. Nu är vi återigen hos ebba, vi ska ha en liten tjejkväll eftersom hennes föräldrar ska bort. Blir att göra tacos sen och så står B&J i frysen också. Härligt!

Imorgon blire sovmorgon och kanske tuna park, sen runt fem drar vi till bollhuset för att se div2 tjejerna spela mot örebro!

Den tredje - Min favorit bild och varför


Om det är för att vi alla är samlade, det är sommar eller för jag inte gör världens fulaste grimas vet jag inte. Men jag älskar bilden helt enkelt. Favorit tjejerna samlade och alla mådde bra, det ger mig en varm känsla i hjärtat som inget kan ta bort. Det var sjukt svårt att hitta en enda bild eftersom jag har så många bra, men det fick bli denna.

Du säger att du gör det för mig, men jag ser att det är mer än så.


Struntar i allting nu, börjar om från noll.
2år kvar, sen får jag dra vart fan jag vill.
Känner inte blogglusten just nu, får se om den kommer tillbaka.

gametime!

12.00 i bollhuset 2 imorgon spelar vi mot ullvi, tolv spelare uttagna. Nu jäklar ska vi köra över dom! Jag är riktigtriktigt taggad efter en usel träning för min del. Förhoppningsvis kan handbollen som rullar på tvn nu göra mig ännu mer taggad! Carlén och ekdahl <3
Spelar ingen roll vilken sport jag kollar på, allt får mig vilja spela basket. Härliga känsla!


chillidilligt

Har inte många klagomål på denna dag, mina vänner! Började med en sovmorgon till 09.12 vilket är betydligt bättre än att gå upp 07.30. Sedan var det bara att ta på sig kläderna åt rätt håll, ta alla behövligheter (mobil, ipod,bok) och gå ut till bilen för att sedan åka mot Stockholm och tandisen. Läste hela vägen dit, läste i väntrummet och läste på tåget hem.. världens bästa bok! Fick med mig en tjocktröja, ett nagelack och ömmande tänder hem. Blev ingen extraträning för jag kom hem för sent men det är iaf vanlig träning idag. Ikväll ska jag inte göra någonting, lägga mig i tid kan jag försöka med!


Bild från igår. Som vanligt på långa raster så sitter de i mitt kök medan jag gör mat åt dem och snackar om allt och ingenting. Det kallas för - de fina stunderna i livet.


Dag 2 – En person jag vill träffa just nu

Russell Westbrook


om det ska vara någon som jag känner så blir det ebba, inte träffat henne på hela dagen. Känns lite tomt på en skoldag.


hjärta


gametime?

spanska testet gick helt ok, även fast att vi inte pluggade igår kväll. Fast vi hann med lite när vi åt frukost imorse. Direkt efter snackade vi inför nationella och gjorde ett gammalt från 2009. Efter det hade vi idrott, hann med att lira lite basket innan. Vi gick igenom någon uppgift man ska göra om man vill ha mvg i idrott. Får se hur jag gör, är riktigt osäker om det.. Sen spelade vi lite badminton med grabbarna, eller ah, vi skrattade mest och larvade oss. Körde sitt-badminton ett tag också, fast jesper fuskade liiite. Gick hem med sofia&camilla, hade sällskap av pascal ett tag också. Passade på att ha ett ytterst litet snöbollskrig också hahah. Stod utanför dagiset och snackade massor med camilla innan vi gick hem, lite skönt sådär.

Snart blir de käk och sedan ska vi hämta ebba och åka till bollhuset. Hon har träning med willie och sofia&jag ska väl bara vara där och lira om det finns någon tid till de! Aja, blir nog roligt de också. Runt halv fem ska vi bege oss mot årby för att ha egen träning, håller tummarna för att det blir match för twins imorgon, mot ullvi. Återkommer om det ikväll!


snart kommer det upp dag2 av listan!

when nothing goes right, go left


toooorsdag

spanska prov imorgon och vad gör man? Ah inte sitter man och pluggar i alla fall.. Tror faktiskt jag har koll på de mesta som man ska kunna. Vi får se imorgon hur det går, och tror nog att jag ska plugga lite med sofia innan sängdags också!

Idag var vi i St.Eskil och kollade iaf, verkade hur tråkigt som helst. Efteråt gick vi hem till ebba och åt lite toast innan julia skjutsade oss till skolan där vi hade matte med typ 10st i klassrummet. Sen var de studiekammarn med pascal&sofia och så var oliwer&emma med första timmen! Dock blev inte så mycket gjort, vi snackade mest och skrattade. Men hann bli klar med spanska häftet i alla fall så lite gjorde jag. Lyckades få med mig pascals nycklar hem också.. lyckat sara!
Senare på kvällen blev det stallet, red Lif som var helt underbar. Hon börjar bli riktigt maffig och tror hon kommer bli ursnygg när hon blivit några år äldre!


lifen.


DAY ONE-10 saker ni inte visste om oss och en bild ni önskar att ni aldrig sett.

 

Fem saker ni inte visste om Ebba:


1. Jag har aldrig varit i Göteborg. 
2. Förra året i Aruba besegrade jag min rädsla för att bada i hav utomlands genom att simma ut till ett rep ca 200m ut, få panik och sedan simma in igen. Detta upprepade jag ca tre dagar i rad, har aldrig varit stoltare.
3. Det är helt omöjligt för mig att ha ett rent rum i mer än 24 timmar.
4. Är jag arg, irriterad eller trött på mig själv så får jag tårar i ögonen och i värsta fall gråter jag. Väldigt jobbigt om man ska skälla ut någon eller se arg ut.
5. Jag får ofta höra att jag duschar och äter snabbt, om det är något bra vet jag inte.


Fem saker ni inte visste om Sara:
1
.  När jag var liten var jag rädd för Bambis pappa.
2. Jag är väldigt känslig för ljud när jag ska sova.
3. Även fast att jag oftast inte visar det har jag rätt stora krav på mig själv inom basketen, och går det dåligt blir jag surig på allt och alla. Stänger liksom av.
4. På limpa eller knäckebröd brukar jag ha kaviar på.
5. Om man inte rör om o'boyen tillräckligt ofta blir den ju "mörk". När jag var liten vägrade jag att dricka o'boyen om den blev "mörk", och det var inte detsamma om man rörde om då. Jag skulle ha ett nytt glas o'boy helt enkelt!


påhittigt!

Eftersom vår fokus just nu är riktad mot basketen och plugget har vi hjärnsläpp när det gäller bloggen, så vi kör en liten påhittig lista som vi mixtrat lite med från och med imorgon! Listan sträcker sig över 22 hela dagar som ni kanske ser. På dag 1 och dag 22 skriver vi tillsammans, annars kör vi varannan. Vi kommer självklart att skriva andra inlägg än just dessa om vi får tid och idéer, men nu är ni garanterade ett inlägg per dag iaf! Hoppas ni gillar det.



THE LIST:

Dag 1 – 10 saker ni inte visste om oss och en bild ni önskar att ni aldrig sett.
Dag 2 – En person jag vill träffa just nu.
Dag 3 – Min favorit bild och varför.
Dag 4 – Mina mål/drömmar/önskningar.
Dag 5 – Någonting jag vill ha mer än nåt annat just nu.
Dag 6 – Typ av killar jag faller för.
Dag 7 – Vad jag skulle göra om jag fick 1 miljon.
Dag 8 – En dålig vana jag önskar att jag inte hade.
Dag 9 – Min favorit kändis.
Dag 10 – En bild på mig idag och vad jag hade på mig.
Dag 11 – Någonting jag oroar mig för.
Dag 12 – En bild på ett ställe jag vart på.
Dag 13 – En bild på mig själv för ett år sen.
Dag 14 – Någonting jag ångrar.
Dag 15 – Vad gömmer sig i min basketväska?
Dag 16 – En bild på något som gör mig glad.
Dag 17 –
En person jag vill byta liv med för en dag – och varför.
Dag 18 – Min favorit film.
Dag 19 – En bild på mig själv som är tagen utav någon annan.
Dag 20 – En låt som får mig att gråta.
Dag 21 – Mitt favoritprogram – och varför.
Dag 22 – En bild på mig och min bästa vän + hennes 5 bästa egenskaper.


tiden läker alla sår..?

gå och lägga sig snart tro? Nog för att jag inte skriver lika knasigt som syster min, men trött är jag ändå! Lyssnar just nu på lite musik och skriver med lite härligt folk. Och anna byström då hahhah :D
Imorgon är de som sagt st.eskil och sen tillbaka till skolan. Studiekammare i två timmar, behövs vill jag lova. Riktigt mycket skola just nu..


flickor♥  saknad

lite trötter?


Vad ska man säga..?

Jag ska alldeles strax gå ut i köket och göra mig en toast som får avsluta denna dag. Imorgon är det st Eskil som gäller på morgonen, resten av dagen är nog ganska chill skulle jag tro. Idag hade vi först styrketräning på idrotten, drog till en träning med massa spring som avslutades med styrketräning och till sist tränade jag med U18 där vi spelade match. Är minst sagt trött i kroppen nu.

Snart kommer nog lite roligheter upp på bloggen förresten! Vi har lite på g.

I will remember you

ska alldeles strax äta lite mat innan träningen så tänkte passa på att skriva ett inlägg nu när jag har tid.
Än så länge har jag inte gjort annat än att vara i skolan, på två timmars no:n vi hade kastade vi tärningar. Blev inte heller någon muntlig spanska eftersom vi inte hann, blir att göra det på måndag istället. Som sista lektion hade vi so/sv efter styrketräning på idrotten. Lyssnade på ett gammal nationellt prov, alla sov typ haha.
Och just nu sitter ebbis&jag och planerar lite. Får se hur det blir!

Kaanske att vi hörs efter träningen, om jag har tid och ork till de!

förmodligen världens sötaste hund, lille lipton.

Men tja!

Humöret är på topp trots att jag skulle kunna lägga huvudet på kudden och somna på dirren. Skoldagen var bra, slapp göra spanskan och är ledig på fredag så det blir att göra proven på måndag istället, hääärligt! Slutade runt tre och då kom syster och hämtade oss. Väl hemma pratade jag lite med mommy som just nu sitter och fixar ackord till min musik uppgift, bästa hon! vi höööres


smaaaajlll! man får INTE leka med märkpennorna.

kan de cykla så kan jag ha converse!

Nu kör viii! Hade converse till träningen igår så idag kör jag på det igen fast till skolan denna gång, niiice. För kallt för converse? Inte en chääääns!

Som Sara skrev igår är det mycket plugg och eftersom jag lagt in massa extraträningar i mina veckor så blir det nog inte så bra uppdatering för min del heller, men vi får se. Idag är det muntligt test i spanska och magkänlsan säger att jag skulle behövt mer tid (ca ett år) till att förbereda mig, fixa fokusen.. den är inte precis på topp just nu. Jag är en "allting lööööser sig"-tjej och det är väl inte den bästa egenskapen i skolan. Fixar allt i sista minuten, hoppas på det bästa och sätter mig sedan vid facebook. Håll tummarna för mig!! Vill behålla mitt VG.


Detta är såklart ett tidsinställt inlägg för ingen normal människa orkar skriva i sin blogg klockan 08.00 på morgonen och hade jag gjort det så kan jag lova att det hade varit 90% svordomar..


positiv sara, positiv.

sjukt mycket att göra just nu, träningar hit och dit, plugg hit och dit! Därför har jag inte skrivit något alls på två dagar nu.. Mycket bättre kommer det nog inte heller bli på ett litet tag nu. Så ebba får helt enkelt stå för uppdateringen ett tag! :)


twins

Äkta humor

Här är lite roliga videos som jag, Sara och Sofia asgarvar åt! Humor på hög nivå.



det bästa man kan göra är att springa i en åtta för då vet inte träden vart de ska falla! HAHAHA dör varje gång..

I guess it makes me smile

Cougar Town rullar på tv, facebookar för fullt och favoritboken läses varje chans man får
- Spanskan imorgon kommer gå greeeeeeat.

hatade måndag

Jag hatar måndagar, trots att vi börjar 9.10 och att skott träning väntar direkt efter skolan så hatar jag dem. Träningarna brukar inte gå så bra för tröttheten tar över och fokusen försvinner, får dock träffa underbart folk en stund efter så jag klagar inte. Efter träningen idag, som inte gick världsbäst, så satt jag och pratade med Willie i ca en timma om sjukt mycket basket. Pappa kom och hämtade mig runt halv sju, när jag kom hem hoppade jag in i duschen och ser jag 08 Stockholm-LF Basket på TV10, mycket mer än så händer inte denna kväll gott folk!


Det är nu det gäller, inget är omöjligt.

klagar inte på livet just nu

Att somna till en bra film på tv tillsammans efter att ha ätit upp min kladdkaka som har dumle i sig låter inte helt fel. Har varit lite inaktiv idag men min dag har spenderats med underbart folk och när man har rolig flyger tiden förbi. Sarapara har berättat vad jag gjorde hos dem, i bollhuset satt jag sek och sedan städade vi undan allt. Sjukt bra avslut på en helt okej helg, vilan var precis vad jag behövde. Nästa helg, då jävlar!



Godnatt!

bebisen

tittade nyss på lite bilder på elvis, sjukt va mycket han har växt! Han var väääldigt liten när han var mindre, och han är ju inte direkt liten nu. Snarare för stor hehe..
  -För ett bra tag sen stack camilla&ebba hem, vi hann träna på engelskan, titta på handbollen och så påbörjade vi att öva på spanska glosorna. Rätt duktigt!

för att visa er den förvandling elvis gått igenom, såhär såg han ut när han var ungefär 3-4veckor:


och nu ser han ut såhär, 4år senare. Dock är han nog liiite större nu till och med:

Blake Griffin


HUR GRYM?!

I'm out!

Drar mot bollhuset där lite jobb i kiosken med roligt folk väntar. Blir väl mest att hänga i hallen och sno så mycket godis som man kan. Efter det drar jag hem till twinsen och pluggar till engelskan som Sara skrev, annars händer det inte så mycket!


såg inte matchen men det är klart baby satte avgörande skottet! Kung

söndag

blir inge bollhuset idag inte, mamma väckte oss runt 10 och frågade oss om vi ville följa med. Men istället valde vi att somna om och ha en liten slödag idag igen. Dock ska vi vara med ebba idag efter att hon kommit hem från bollhuset, hoppas att vi ska vara med camilla också. Träna på engelskan, redovisning imorgon! Haha, vi får se hur det går.. Hoppas på det bästa.

Och så blir de lite mer handboll ikväll också! Like it.

vinst för oklahoma med 3p inatt också, durant med de avgörande skottet. GRYMT!

MEN VAF*N!!!!

Ebba + teknologi efter klockan 12 = BIG NO-NO.
Skulle ha lagt mig för ett tag sen men blev uppehållen i en konversation på facebook. När jag väl hade ägt allt och alla så skulle jag lyssna på musik på min ipod men jag hade glömt lägga in en låt så den laddade jag ner och la in, TRODDE JAG! Men icke, låten hade inte lagts in. Så jag blir lite arg och skulle starta datorn men då ville den inte starta först..? När jag väl fixat det problemet så tror jag att jag kanske satte in kabeln till ipoden lite för tidigt så nu är hela skärmen låst och jag kan göra absolut NADA. Lyckad tjej eller? Men jag är inte förvånad, för jag har alltid sönder allt, fråga vem som helst.


jag och perra på julafton, hade ingen mer passande bild.. tyvärr.

hehe..


HAHAH! Tittade igenom lite gamla bilder från 2009 och hittade denna klockrena bild.
Det är alltså min mormor och pappa!

how we do it

hur bra är inte oskar carlén, kim ekdahl du rietz och johan sjöstrand egentligen?! Riktigt grymma.
Denna gång satt alla och skrek när vi kollade på matchen, lite spännande sådär! Börjar gilla handboll mer och mer märker jag. Fast imorgon blir de blir de bollhuset först tror jag innan de blir handboll igen. Eftersom mamma ska stå i kiosken imorgon blir de nog att följa med och se om man kan lira lite mellan alla matcher som är. Får hoppas på det.



Just want you to know, you had me at hello.

Jag gör fortfarande ingenting så jag passade på att slänga upp en bra låt! Inte världens bästa video kanske, men det var lite knas när jag skulle fixa så det får duga.

Saturdaaaay

Har väl inte varit världens mest aktiva människa idag. Vaknade runt nio men somnade om till tolv då jag inte orkade somna om igen, gick dock inte upp ur sängen. Åt lite frukost och pratade med familjen, såg en film på tv, bytte om från sovkläderna till mjukisar och linne, köpte lite saker på internet och nu tittar jag på avnsitt av Cougar Town som jag missat. En match i helgen eller lite aktivt arbete skulle sitta fint men jag klagar absolut inte på situationen just nu!

Livet idag:

KYCKLINGRTALLRIIIIIK!

Vet ni hur lääänge jag har längtat efter kycklingtallrik? I ca en och en halv vecka! Det är länge ska jag säga er! Men ikväll, åh denna underbara kväll, då blir den min. ÄNTLIGEN!

Nog med fattie-talk. Idag var jag i skolan till tolv, drog därefter hem och sedan vidare mot bollhuset där skott träning med willie väntade. Stannade som sagt kvar i bollhuset men slapp gå till Årbyhallen utan fick skjuts av Pedda och Sara. Jag var i bollhuset från klockan 13.00 till 16.30, asså..? HAHA, love this game.


förlorade mitt nummer i en jämn match av Sten, sax, påse (3-0), men detta duger också!
brruuuuuuun..

65-års firande!

nyss kommit hem från träningen, duschade där så nu väntar jag bara på att syster ska komma ut från duschen så vi kan gå över till mormor&morfar! Ska dit och käka med släkten och fira mormor lite eftersom hon fyller år på måndag. Benen värker lite just nu efter träningen och kan bara tänka hur ont de kommer göra imorgon. Träningsvärk här, japp! Har haft de hela veckan, tack vare vore övningar som vi gör i slutet av varje träning. Fast känns skönt att vara lite slutkörd! Däremot gick inte den andra delen av träningen bra, straffkasten gick bra men de övriga var bara.. blää.

vi hörs när vi hörs people!


bästa får stå för bilden♥


livet leker....

Sitter just nu i bollhuset och väntar på att gå till träningen i årby som börjar klockan fem, haha life.. men det känns onödigt att åka hem så jag får umgås lite med folket som är här! Vi hörs!

friendship

tittade på den här videon för första gången för några år sen, ungefär samtidigt som skrollis försvann. Satt och grät eftersom jag tänkte på skrollan. Så hittade jag en som hade länkat till samma video, och självklart ville jag se på den igen för den är så fin. Började direkt tänka på skrollis igen och nu sitter sofia och kallar mig för mes för att jag blev lite.. rörd av den nu också.



detta är då mitt egna lejon som försvann för ungefär 3-4 år sen♥
dock var hon mer som en hund.

inte bra

Idag har vi inte varit så bra på att blogga, men denna dag har inte varit så intressant. Vi har en oplanerad helg framför oss eftersom min macth blev inställd så då får vi se vad vi lyckas hitta på! Godnatt på er.


minu süda


It’s hard to be disappointed and understanding at the same time.
If only i could be the one who was on your mind..


.


Natur?

Ja nu ni, nu ska vi börja på Naturprogrammet! Hängde med gruppen runt och kan ju verkligen konstatera att det är något för mig. Massa matte, fysik, biologi osv. Eftersom jag äääälskar matte så ser jag inga problem med det!

Näe, Rinman är inget för mig, inte något program där. Men det var kul att springa upp och ner för trappor hela dagen... Vi fick festis iaf! Har inte mycket att skriva, sitter och letar nya basketskor eftersom de jag beställde tydligen inte fanns längre..? Min vanliga tur så vem fan är förvånad? Nu ska jag fortsätta med att göra ingenting!




vi kör lite ego

you´re so far.

eftersom denna dag varit lika awesome som igår, tänker jag inte berätta speciellt mycket om den. Träningen gick lika bra idag som igår, var några stunder då var bara sprang omkring och flummade men vi hittade fokus rätt snabbt igen! Var rejält trött efteråt i alla fall, fast medan ebba tränade så sköt sofia&jag. För vi behöver träna upp våra skott igen.. Aja, det kommer väl tillslut.

Tänkte gå och lägga mig tidigt ikväll också, var riktigt jäkla skönt att sova ut lite granna! Och känner mig lite trött redan nu så blir nog sängen för mig snart.


smärtan är belöning

Kom hem för träningarna med helt slutkörda ben och fötter, hääärligt! Körde först träning som vanligt med laget och var med U18 tjejerna på slutet av deras vilket inte gör mina ben särskilt glada, men så får det vara! Match i helgen också med U18, känns bra att göra något vettigt. Annars är det inte mycket bestämt.

Nu ska jag pallra mig ut i köket och se vad jag kan hitta, sedan blir det Entourage hela kvällen lång!


Lite gammal  bild från en vääldigt intressant herrmatch då jag gjorde en fiskbensfläta på Sofia, så jävla långt hår!!

D Rose & Russ Westbrook


"The Chicago Bulls’ Derrick Rose and the Oklahoma City Thunder’s Russell Westbrook today were named the Eastern and Western Conference Players of the Week, respectively, for games played Jan. 10-16."

AWESOME!

inte bra...

förlust till sverige.. fifan va dåligt..

Nu ska jag faktiskt gå och lägga mig, i alla fall försöka! Är så sjukt jäkla trött och har inte sovit särskilt länge nu på vardagarna, och eftersom helgerna spenderas mestadels i bollhuset blir de inte så mycket sömn då heller! Så därför hoppar jag ner i säng nu och så hörs vi imorgon. Godnatt!


vi kör på en gammal bild!

l-l-lycka

precis som ebba skrivit så har dagen varit helt awesome. Sjukt vad underbara vänner kan lysa upp ens dag. Och som sagt så har ebba&jag tagit välbehövliga pratstunder i skolan, kände att jag behövde prata ut med någon. I bollhuset blev det ännu mera prat, denna gång var sofia&evelin också med. Jag mår så jäkla bra med vissa personer alltså, mina stjärnor. På träningen hade vi kul och skrattade mycket och var ändå fokuserade, inte ofta de händer inte! Dagen har alltså varit bra, hur bra som helst.

Åt när jag kom hem från träningen och hoppade sen i duschen, satt och fixade naglarna medan handbollen var på på tvn. Sverige spelar inte värst bra må jag säga.. Hoppas de skärper till sig efter pausen nu!


det kallas vänskap♥

finner inte orden

Denna dag började lite för tidigt än jag skulle önska med mattelektion i två pass, men den har varit hur awesome som helst! Som vanligt var det skoldag och idag har jag inte mycket att klaga på faktiskt, underbara vänner som bringar mycket lycka gör allting så mycket enklare. Efter skolan stack jag hem och packa väskan för träning, hann se lite Entourage också innan vi hämtade Sara och Sofia. Innan träningen blev det mycket prat om allting, vilket är vad min dag mest har bestått av - prat. Och det är så grymt skönt att man har sjukt bra människor som omger en att prata med! Träningen var över fort och just nu sitter en mätt Ebba och njuter av känslan i hjärtat, känslan av lycka.


SMILE!

Världens bästa

Ni känner mig för bra, mina kära twinisar.♥


gissa vad jag ska göra nu då? Ah, prrrrecis!

Får får får?

Nej, får får lamm!

Idag har jag varit i skolan som faktiskt var lite rolig för en gångs skull! Efter skolan som slutade tio i tre så stressade jag alla ganska mycket för att halv fyra var det träning med Willie och Calle som gällde. Jag hatar måndagar och det är inte min dag idag är allt jag har att säga om det. Stannade ett tag i bollhuset med roligt folk, åkte sedan hem och duscha för att sedan dra mot sporthallen.Just nu sitter jag och tittar på tv och funderar på kladdkaka som jäkla Sara frestade med, antingen det eller bara övningar och sen sängen.. hmmm.. orkar jag?


Be aldrig Sara om för mycket hjälp på mattelektionerna..
och fråga förfan inte varför saker blir som de blir..

lagom bra

kladdkake bakning hemma hos familjen johansson! Eller ah, sofia&jag bakar i alla fall medan mamma sitter och kollar på handbollen. Vilket sofia&jag tar en liten paus från, har ju faktiskt nyss varit och tittat på handboll i sporthallen. Guif vann ännu en gång. Men tittade inte så mycket, man fattar ingenting juuu! Hade sällskap av sofia,basel,ebba,pascal&rasmus. Kuligt!


ännu mer handboll!

lika pigg som förut? ah typ. Sitter i sängen och lyssnar på musik medan sofia ligger bredvid och tittar på tv. Snart ska vi väl pallra oss upp och baka, we want kladdkaka! Skolan var hur bra som helst, har skrattat hur mycket som helst, och fick ändå mycket gjort. Sånt gillas (y)

Klockan 7 är de eskil-guif p95 igen, så då drar vi dit för att heja på grabbarna lite granna, nicenice!


bjuder på en bild från i somras!

all I do is win

-no matter what


god morgon

klockan är tio över åtta och här sitter jag i väntan på att håret ska bli liiite torrare. Ska alldeles strax ut i köket och äta frukost, mamma har gjort varm choklad åt oss! Känner mig rätt pigg idag, får se om det håller i sig hela dagen, håller tummarna för det.

Nu ropar chokladen på mig, hörs!

vad annars?

-bollhuset
-årby skolan

min dag i ett nötskal!


Le din jävel, det kallas lycka

Avslutar en grym söndag med lite film på tv och cola till det, vem fan klagar? Imorgon väntar nya äventyr! Först skola sedan skott träning med Willie och Calleman, efter det får vi se vad som händer.


IDAG FICK JAG & MIN LOVIE VÅRA TRÖJOOOOR! Känslan.

if you say so..

Eftersom jag fick kommentaren att riktiga bloggare tar kort på kläderna de köpt och lägger upp på bloggen så gör jag väl det!


haremsbyxor, H&M

Leggings med detaljer, Salt

T-shirt med tryck, Zara

T-shirt med tryck, Urban Outfitters



live, love, laugh

Sitter just nu med datorn i knät och ser film på tv. Snart är det efterrätt och därefter blir det nog lite Guitar Hero med folket, KROSS! Håret är äckligt och jag är grymt trött men kan inget annat än må bra med dessa människor.


wii

eftersom underbaraste bror fixat trådlöst åt sofia&mig idag så sitter jag nu med datorn i knät i vardagsrummet medan vi kollar på handboll. Pappa sitter och skriker åt tvn och sofia sitter och spelar spel på pappas mobil. Härligt! Står till och med ut att titta på handboll nu, och snart är de käk också. Livet är bra helt enkelt.


tjusigt.

beautiful day!

Hade en härlig dag i Stockholm trots klantighet! Vi shoppade tills klockan ett då lunch på T.G.I Friday's lät lockande, efter det så gick vi runt ännu mer på stan och tog reda på 14.55 att tåget inte gick för än 16.55, det var bara att traska på! Tåget var 10 minuter försenat men det gjorde ingenting, hade en awesome dag och nu ska jag dega inne på mitt rum så länge som jag får, vi har ju trots allt gäster här och social måste man vara. Morgondagen har Sara berättat för er!



skakigt på andra bilden men det var kult på restaurangen

handboll

tänkte göra ett försök att titta på handbolls vm! Får se hur länge jag står ut, hehe..


alley-oop eller jappe?

kom hem för ett litet tag sen från sporthallen där sofia&jag varit hela dagen i stort sett. Tog bussen till stan runt halv tolv för att titta på handbollsmatch, guif vann med 10bollar. Efter matchen bestämde vi att vi skulle vara kvar till dammatchen som började fyra. Satt med grabbarna ett tag och kollade på en annan handbollsmatch tills de drog för att käka. I halvtid på damernas match så ringde jag till mamma och bad henne hämta oss, vi var för trötta för att stanna kvar och titta klart på matchen. Även fast att vi missade stadium skottet..

   Imorgon blir de ännu mera basket, beroende på när vi vaknar ska vi antingen åka till bollhuset runt tolv för att kolla på när p98 lirar, vaknar vi senare åker vi till årby skolan till tre istället för att först kolla på div.2 damerna och sen herrarna. Nice!


asgrym bild jag hittade som stina gjorde åt oss för länge sen! Tror iaf de var stina :)

klantarsle!!!!

Jag är nog världens mest klantiga person. Ca tio minuter efter tåget har åkt iväg tar jag fram min plånbok och ser att jag har glömt mitt kort!! Hur jävla trög får man bli? Nu är vi iaf framme snart och har lyckats lösa det men åh vad det suger!! Nu ska resten av dagen bli bättre.

ta de kallt va!

vet inte alls vad ebba snackar om med "superbanan" .... hehe....

Har suttit och spelat ett spel nu i några timmar och lyssnar på musik, tiden bara rinner iväg! Aja, sånt som händer. Riktigt skönt med en liten sovmorgon imorgon i alla fall.

Nu ska jag nog gå och umgås med familjen lite, eller så lägger jag mig i sängen och kollar på tv ett tag. Hörs!


på tal om gammal och bananaaaaas bild!

????????

Jaha, först skulle jag till Stockholm imorgon, blev tveksam ett tag, sen kunde vi inte och nu ska jag det igen! Härlig familj man har.

Jaja, nu ska jag iaf dit och det ska bli awesome, missar dock p95 matchen och säker massa andra roligheter, men det kommer fler dagar. Är på ett sjukt bra humör idag och vet inte om det beror på mina underbara vänner, nytt år, att det faktiskt gick ganska bra på träningen, favoritfilmen eller de jävligt sköna tupplurerna jag finner tid till hela tiden men jag välkomnar det med öppna armar! Köpte mig en B&J när vi var och hämta mat så den ska jag alldeles strax hämta för att sedan starta en film, tjooooockt nice. Love på allt just nu, puss


vi kör en liten gammal bild där vi är bananaaaaaas! haha superbanan, Sara..

won't give up

Sara här, men är inte mycket piggare än vad jag var igår.. Ebba har sagt de absolut nödvändigaste om dagen, den har varit rätt bra. Så tänker inte gå in mera på den. Träningen gick inte så bra.. kände mig helt seg och ingenting funkade. De enda som funkade helt ok, var skotten. 

 Imorgon är de sporthallen som gäller, ska titta på handbollsmatch. P95! Ska alltså titta på några från klassen, de har derby mot varandra också så kommer nog bli hur bra som helst! Sen får vi se vad som händer, kanske åker till bollhuset för att se div.3 herrar eller så hittar vi på nånting tills klockan är fyra för att sen se när damerna spelar i sporthallen. Vi har inte riktigt planerat klart så vi får helt enkelt se hur de blir!


har inga nya bilder alls, därför får de bli en från i somras

thank god it's friday!

Denna vecka har gått otroligt fort, mycket beror nog på att vi började på en tisdag. Skoldagen har varit bra, avslutade med idrott och skjutsade hem twins & Camilla efter. Just nu sitter jag och tittar på BBT men ska snart börja städa mitt rum för imorgon på kvällen kommer det gäster hit men på dagen så åker jag till Stockholm med min kära syster, iiiih!



två bilder från skoldagen igår


kaaaallt!

för trött&frusen efter en ridtur ute i de kalla för att skriva ett långt inlägg. Har ingen lust att skriva nånting alls faktiskt.. Skolan var bra, hade roligt för de mesta.

Vi hörs förhoppningsvis imorgon, då är jag nog på ett piggare humör! För ikväll ska jag gå och lägga mig tidigt hade jag tänkt.

ojdå!

Startade BBT, satte alarm på 19.00, myste ner mig under täcket och sov i ca en timme. Trött tjej? Är fortfarande trött men skulle bara ha vaknat inatt om jag inte gått upp, ska ta en dusch och sedan starta min favorit film för andra kvällen i rad medan jag dricker min apelsin Mer. Imorgon blev det tydligen inte två träningar så efter skolan får det bli att ta det lugnt ett tag innan träningen på kvällen!



you had me at hello, so why did you let me go..?

what's up?


Nu kryper jag ner under täcket med en bra film rullandes på tv. Imorgon är det en ledig kväll och jag har inget bestämt än så vi får se vad som händer, känns ganska behövligt eftersom på fredag väntar två träningar. Nattinatti!

sådääär ja!

Nu har vi fått upp en tillfällig header, det tog sitt lilla tag men we did it! Men det är absolut inte den vi ska ha permanent utan den ska bara var ett litet tag tills vi fixat material till den nya. Kan ni se den än? Jag kan inte men min dator är väl knas.. puss!

can't stay away from you..

“I'll do whatever it takes to win games, whether it's sitting on a bench waving a towel, handing a cup of water to a teammate, or hitting the game-winning shot.”
                                                                                                          
-Kobe Bryant

Onsdag idag då, fast känns som tisdag. Just därför jag gillade att vi började en tisdag istället för på en måndag, så på fredag kommer jag tro att de är torsdag. Jag gillar't i alla fall! Så vad har jag gjort idag då? Försov mig en halvtimme så rusade runt i huset medan jag gjorde mig iordning och ordnade skjuts till skolan. Var i alla fall klar till klockan 8 då ebba&fia kom. Skolan var som vanlig, seg. Men jag hade tänkt att ta emot utmaningen som susan gav oss, vara positiv hela tiden! Får se hur länge jag kommer hålla de, men de är värt ett försök åtminstone. John&jag var grymma på idrotten, när vi spelade basket! Inte förvånad direkt.. haha.

Träningen gick betydligt bättre än igår, körde lite fys som jag faktiskt saknat och tyckte de var roligt att köra lite hårt igen! Tränade på hoppskott också, aweeeeeesome! Så ah, dagen har vart rätt bra ändå.


Våra brister gör oss till människor

Skolan sög, är vi förvånade eller? Spanskan var faktiskt den enda roliga lektionen idag, som en liten omväxling! Sov mig igenom No lektionen på morgonen, så sjukt nice och enda kommentaren om det från läraren var "Ebba, är du trött?". Idag mår jag bra, trött men bra och det är härligt. Träning ikväll dessutom, twinisarna kommer förhoppningsvis hit runt fem och så drar vi oss mot bollhuset för att chilla lite innan. Nu ska jag packelipacka min väska lite i väntan på folket som liknar varandra litegranna!



i detta skitväder kan man inget annat än längta tillbaka.. brun tjej!

dagens knasigaste

-men skjuuut då!
-fotsvett!

hahaha, tokig snubbe i bollhuset.

mr.why not, "always a great smile"


taggad..?

Imorgon är det onsdag, varannan onsdag börjar vi med ljuvlig hemkunskap och varannan med snälla-döda-mig No. Vad har vi imorgon då? Klockan tjugo över åtta? I ca två timmar? Jo- JÄVLA NO. Klagar inte alls på den 20 minuter långa sovmorgonen men no hade jag klarat mig utan, men vad ska man göra? Gör det bästa av situationen och förhoppningsvis kan jag sova lite när vi inte klipper ut atomer, wiii.. Hörde jag dagis?


gammal bild men såhär roligt hade åtminstone på EN no lektion.

smärta

Skolan sög, big surprise! Efter skolan blev det att åka direkt hem och slänga i sig mat för att sedan hämta twinisarna och åka mot träningen som gärna kunde ha gått bättre. Vi gjorde armhävningar efter träningen och det protesterade min rygg mot rejält, fick ont i skinkan också!! Just nu är jag så trött att jag inte ens skulle reagera om the love of my life kom in och friade, jag skulle ha lagt mig och sovit.. trött är jag! Nu ska jag fortsätta kolla lite tv och sedan blir det söööööömn. Later dudes and dudettes!


det går inte så bra dedär med att ta nya bilder



knocking on your door

känns att skolan börjat igen.. sitter för första gången vid datorn nu, var skolan och sen käkade jag snabbt som tusan och kikade på lite basket som är inspelat medan vi bytte om till träning. Var i bollhuset till fyra och sköt och pratade med willie. Sen klockan 5 var de träning, gick inte alls bra, de enda som var hyfsat idag, var straffkasten. Helt slut var jag i alla fall, kändes som jag inte tränat på typ 159554år. Bra kämpat Sara!

Sitter och lyssnar på musik just nu, blir snart duschen och sen tv:n. One Tree Hill


-we don't know what tomorrow will bring



gör ett försök att krypa ner i sängen och sova lite! Så godnatt people!

lågan slocknar utan tändstickor

-jag saknar dig,
-jag saknar oss..


drömmer jag?

Satt som en helt vanlig tonåring och glodde en film på tv utan planer på livet när jag helt plötsligt får ett sms från min kära syster där hon frågar mig om jag vet vad vår mor nyss sa. Jag trodde att hon hade sagt något knasigt igen, men icke! Nu har hon tydligen sagt att om jag och Julia sparar pengar tillsammans så blir det utlandsresa i höst för oss två, JAG TROR ATT JAG DÖR SÅ JÄVLA NICE! Vi sitter nu och disskuterar i fb-chatten (hahah!) och frågar 118100 massa frågor om vad som är bra. Eftersom jag är sjukt hajrädd så har jag totaldissat egypten, HELA egypten. Annars lockar Spanien, Tunisien och Grekland. Själv hoppas jag lite mer på Grekland! Är så sjukt uppspelt just nu att jag kommer ta livet av mig om det inte blir något, haha!

Livet rullar på utan dig och vet du vad? Jag älskar det.

liv..?

Åkte som sagt till bollhuset runt tre. I början var det var jag, fem snubbar + pedda i hela bollhuset, haha! Runt halv fyra kom Willie så då sköt vi och lite så i ca en timma. Willie och jag ställde oss och pratade ett ganska långt tag efter träningen om allt och inget, ganska skönt. Efter ett tag kom Nathalie som skulle ha träning lite senare, då var klockan lite över fem. Vi satte oss och tittade på p95 när de tränade och pratade också om allt, när småtjejerna tränade så körde vi först vanlig 21 sen kärring21 och jag vann, såklart... Vi satte oss därefter och pratade lite med Qendresa och medan Nathalie gjorde sig klar för träning fortsatte jag prata men runt kvart i sju kände jag att det var dags att åka hem. En övningskörande syster kom och hämta, gissa om jag var rädd! Men hon kör bra, faktiskt.

Nu ska jag göra lite övningar, sen blir det dusch och efter det ska jag göra nada.

täby 2011

till knas:


oth

sådärja, nu har jag rensat alla bilder på datorn. Nu: One tree hill!


LOVE

Det är sjukt vilka underbara personer det finns & att de är just mina vänner är helt oslagbart ♥

Idag är det sista dagen på ledigheten och jag tog en lite lång sovmorgon, lär ju få betala för det imorgon men det var det värt! Just nu iaf. Idag ska jag chilla och ladda lite till klockan tre då jag beger mig mot bollhuset och skott träning med Willie och Calle, får hoppas att de kan höja mitt humör lite mer än Nathalie redan gjort idag men det har jag inga tvivel om att de kan! Efter träningen får vi se vad som händer men troligtvis blir det att åka hem, duscha, starta en bra film och somna gott. Som ni kanske märker skriver jag lite mer idag istället för deppiga bilder och bra låttexter, det är kul.


love hurts sometimes, when we do it right

bara sofia&jag som är vakna, så det är rätt tyst i hemmet. Mamma är på jobbet, pappa sover eftersom han jobbat natt och jimmy.. ah.. han är bara seg. Satte klockan på halv elva idag i alla fall för att komma upp skapligt sista lediga dagen. Fast har ingenting att göra, så tänkte försöka sätta på one tree hill och se klart på säsong 7 så att jag kan ge den till en vän som bad om att få låna säsong 7! Vad gör man inte för vänner? Haha.


kass bild evelin&jag tog igår!

a good day

fifan va kul jag haft idag. Ställde klockan på kvart i elva men gick upp tjugo över istället, så vi kom till bollhuset runt kvart över tolv för att titta på Eb p96-örebo. Eb vann med 10p typ, svinbra! Efter den matchen hade vi inget att göra, var bara småtting matcher och vi skulle vara kvar för att kolla på nattis match. Så vi var några tjejer&killar som lirade och hade massor med skoj medan vi väntade på att klockan skulle bli så pass mycket att vi kunde gå till årby. Mycketmycket skratt blev det i alla fall, och tillräckligt med bollar hade vi inte heller haha.. Runt halv fyra gick vi mot årby, några hade snökrig medan jag,sofia&ebba höll oss bakom dom! Efter nattis match som slutade i förlust kom mamma och hämtade oss, vi skjutsade hem evelin och ebbis hängde med hem till oss för att kolla på basket. Fast istället för att kolla på basket käkade vi och kollade på en film som vi fick av camilla igår, med paul walker!

Sen ebba stack kikade jag lite på matchen som vi egentligen skulle ha sett och sen la jag mig i sängen och tittade på tv. Ska snart försöka gå och lägga mig så att jag kommer upp tidigt imorgon så att jag inte är uppe halva natten före skolan!


känner att en basketbild passar i detta inlägg!


fantastic four

kom hem runt tolv, gick hem i äckel vädret, hellre att de snöar än att de regnar! Tur är de att vi bor typ fem minuter bort från camilla säger jag bara, hade varit liite jobbigare att gå hemifrån ebba som typ bor tio minuter bort ;)
Fick ett dösnyggt halsband av camilla! Och så ebbas julklapp ska jag tydligen få senare, hon har inte fått min än?! Nyfiken var ordet. Vi kikade i alla fall på lite film, fight club och så började vi kolla på a guide to recognizing your saints. Men den hann vi inte se klart på eftersom ebbas skjuts hem kom, så sofia&jag hjälpte camilla plocka undan alla skålar och glas innan vi kilade hemåt. Höll på att slå ihjäl oss på all is utanför!

Nu funderar jag på att gå och lägga mig, ska som sagt upp runt elva imorgon, för tjugo i tolv bär det av mot bollhuset. P96 spelar mot örebro, KROSS! Sen blir de chill i bollhuset med nattis innan vi drar till årby skolan och kollar på när division 2 spelar.


-så jäkla grymma-

take me back to the start


Just because I'm hurting
Doesn't mean I'm hurt
Doesn't mean I didn't get what I deserve
No better and no worse

livet då?

Jag vet inte vad som hände igår, stängde av datorn runt nio och startade tvn där scrubs fick rulla medan jag lyckades somna någon gång runt halv tio. Det tar på krafter att le. Mamma väckte mig någon gång runt tolv för att säga något, vad det var minns jag inte. Somnade om och klockan fem i natt så var det tydligen bra att gå upp och dricka? På min väg mot köket hade jag ner mitt playstation och i köket tappade jag nästan ett glas. Somnade om och vid klockan tre sa pappa att det var nog med sömn så då fick jag gå upp. Kollade en film på tv och nu ska jag pallra arslet mot duschen, ikväll är det tjejkväll. Mitt liv i ett nötskal just nu Sömn-Sorg-Vänner-Dator-Sömn.


gammal bild tagen i huset, har inga nya just nu.

tjejkväll på G

ser ut som vi drar till camilla runt sju och har de lite mysigt, ger varandra julklapparna som vi köpt till varandra ohså. Var länge sen det bara var vi fyra, fantastic four, så det ska bli hur kul som helst! Jag behöver i alla fall duscha först om vi ska dit, men det gör jag lite senare om så är fallet. Kanske tar mig en liten tupplur innan!

Har hunnit med att städat lite i rummet, lyssnat på musik och spelat lite spel på emachines. Duktigt Sara!
-Så nu ser man mitt golv i alla fall, alltid ett plus!

Eftersom en 'anonym' kommenterade om "trillingar" inlägget:


vafan..?

var det första jag tänkte när jag läste sofias lilla "bus" inlägg här! Haha men men, what to do liksom?

I alla fall så vaknade jag för någon timma sen kanske man har legat och dragit i sängen till nu, lyssnade på när sofia snarkade lite vilket hon alltid gör när hon är sjuk. Så vad händer idag Sara? Jo, absolut ingenting. Har ingenting planerat iaf, så vi får se vad som händer. Ska se om jag orkar fixa några bilder på hotellet som vi ska bo på i thailand. Blir nog att ta de lite lugnt idag, spendera lite tid med familjen. Vila min kropp, har fruktansvärt ont vid skulderbladen.. träningsvärk är härligt!



två bilder från somras, när vi var hundvakt åt vimse

VÅLDGÄSTNING!!!!!

hihihihihihih, bus på G här!
men hej! en trött och uttråkad mrs rose här, sitter och ... har allmänt tråkigt bara så guess what? jooo, jag beslutade mig för att busa lite med syster och ebbis! smart tjej som har sparat lösenordet på datan liksom!
iaf... ska väl försöka vara öppe en stund till, kolla lite basket, my man spelar jue. och nu ska jag sluta och låta deras blogg vara. ciaaaooo!

och ebbis, jag älskar dig och du vet att du förtjänar att vara lycklig och ... och skit i dom som inte gör dig lycklig, dom ska bara få en stor fet käftsmäll från mig!

peace out!

trillingarna♥



HAHAHAHA!


brudar, ni är bäst'


i love when you say my name

känner att ögonen börjar svika redan nu, ska kanske ta och krypa ner under täcket och titta på lite tv bara? Sov inte så mycket inatt, typ fyra timmar kanske så.. ah.. godnatt säger jag nu till er och så hörs vi imorgon!

-har söndagen planerat nu också, basket hela dagen, jag gillar't!


let the bad ones in and the good ones go


hon orkar inte verkligheten så hon gömmer sig bakom goda vänner och falska skratt medan hon hoppas på en smärtfri natt.
Kommer vara lite inaktiv ett tag.

spyfest i oxelösund?

Nyss hemkommen från en heldag med gänget i boda borg, oxelösund. Resan dit var inte så mysig.. alla mådde typ illa på bussen som kördes av en galning, en av oss gick in på toaletten och spydde ett tag till och med. När vi bytte buss passade alla på att ta en nypa luft, fast typ alla mådde ännu sämre på den andra bussen, samma som spydde på den andra bussen spydde lite till.. Vi alla andra höll ögonen på vägen och försökte att inte spy! När vi kliver av bussen och beger oss mot boda borg spyr ännu en till av oss mitt på gatan, myyysigt. Hahaha asså vi är så jäkla lyckade! Själva boda borg var askul, lunchen satt rätt bra och ingen spydde upp maten iaf (y)
Resan tillbaka till eskilstuna gick betydligt bättre, ingen använde påsarna som jesper skaffade till sig innan vi åkte från oxelösund. Bortsett från en surgubbe som körde bussen hem då. Pascal&jag satt och snackade lite skit och så skrattade vi allihopa förutom sofia när hon tappade sitt batteri till mobilen som fastna mellan sätena. HAHA!
Hoppade av bussen vid svea plan med sofia,camilla,ebba,john&jesper och så gick vi och köpte B&J. Tredje B&J som jag äter den här veckan, AWESOME.

Nu blir det let's dance och kött&potatisgratäng!


lagom bra

Oj, det finns en värld!

Vaknade runt två idag och sedan dess har jag faktiskt inte gjort ett jävla piss! Har suttit inne på mitt rum med datorn, tvn och musiken på men det är faktiskt lov. Imorgon är det ju Boda Borg som gäller, taggad för att gå upp 05.55 på morgonen..? NIX! Men vad gör man inte för sina vänner.. Nu ska jag fortsätta med att göra ingenting, är inte riktigt klar än.


en bild från igår, love is in the air

...

vaknade runt elva idag och kände att jag inte ville sova bort denna dag också, som jag gjorde igår. Och så fort min syster är klar i duschen ska jag snabbt som satan ta en dusch och sen traskar vi över till mormor&morfar och äter middag eftersom morfar fyllde år igår. Efter middagen blir det stallet, längtar faktiskt till knashästarna!


morfar för måååånga år sen, hehe.

Imorgon är de boda borg som gäller, fifan va bra! Amazing

barnbordet, are you F***ING kidding me?

Festen var sjukt rolig, folk höll tal och min familj + två vänner gick upp och sjöng en låt. Det första jag ser är att jag sitter vid barnbordet, men hej jag är snart 16 år? En dam trodde till och med att jag fick trean i gymnasiet och så får jag sitta och dricka cola (klagar inte på colan) med typ 11-13 åriga barn som inte kunde hålla igång en konversation i fem sekunder? Vi drog iaf efter sångtävlingen för jag mådde inte så bra. Vi skjutsade hem Anton innan och sladdade som fan överallt, JAG HATAR SNÖ!!! När vi kom hem tyckte vi att vi var så tråkiga så vi åkte till statoil och köpte kakor för att sedan spela vänd-tia sjuttioelva gånger och sedan körde vi plump till klockan ett. Nu sitter jag och halvsover men ska snart tvätta bort allt smink och gå och lägga mig, hade en grymt bra dag och imorgon väntar nya äventyr och en lång sovmorgon!


Fick inte riktigt till min pose idag, tog 50 bilder och denna var den enda där jag lyckades se normal ut. Jobbigt läge men vad ska man göra? Såhär såg jag ut iaf!

Paaaarteeeey!

Drar på 50-års fest, yyyeeeyy.. precis vad man behöver just nu!! Eller..? Men ska släpa mig dit och vara lite social iaf. Nu ska jag försöka bli lite pigg och sedan ska jag klä på mig något som ser fint ut.. mjukisar kanske? Åh! Och en tjocktröja till det, perfa!


har verkligen inga bilder just nu..

I ♥ sömn

Tog en välbehövlig sovmorgon idag till tjugo i två. Startade BBT och datorn när jag hade vaknat och sedan dess är det allt jag gjort. Ska gå ut i köket och se om man kan få något att äta eller så. Till skillnad från Sara har jag inte fått något papper på en bokning till världens underbaraste land dock pratas det om Hawaii här hemma och jag klagar inte heller! Skidresan kommer också, måste bara tjata lite  till först. Jag ska inte skriva massa om Täby för det gjorde Sara igår, tack! Hade verkligen inte orkat det.


thailand 2011?

vaknade för tjugo minuter sen ungefär, fifan va skönt att få sova ut ordentligt! Blev ju som sagt inte så mycket sömn i täby.. Men så jäkla värt de! Men i alla fall, det första mamma säger till mig när jag suttit mig i soffan med de andra var "titta på det här" och så ger hon mig några papper om en förhandsbokning till phuket i november, IIIIIHHHHH! Två veckor i thailand asså, över pappas födelsedag också, SÅ JÄKLA BRA!!! Och nyss loggade jag in på sofias mail för att se om boda borg hade svarat angående ombokning, och det hade dom. Så nu är det också fixat. Allt bara flyter på nu, och jag klagar inte för en sekund. Och på sportlovet åker vi och åker skidor också, hur braaa?

Ah, som ni kanske märker är mitt humör på topp just nu.

eftersom det inte finns några bilder alls på oss när vi spelade så får det bli en på Johan Luu, själv tycker jag att det är en cooool bild! Flyyyygarn

täby 2011

ah som ebba sa, de senaste tre dagarna har varit helt jäkla awesome! Även fast att vi ännu en gång föll på mållinjen och inte tog oss till final. En sjukt bra början på ett nytt år vill jag lova! Vi har haft krig mot grabbarna, de tog sig in i vårt rum där vi bodde och pyste ut alla madrasser och hängde toapappar överallt, vi gav självklart tillbaka och så fortsatte det ett par gånger. Men vi vann i alla fall när vi halv tio imorse smög oss in i deras rum och tjöt i någon tuta vi hade när de låg och sov, hahaha! 1-0 till tjejerna! Jag,sofia,frida,kajsa&johan satt en kväll och sköt toffsar till varandra, efter en förlust i en viktig match gick alla och köpte ben&jerry´s för att tröstäta lite. Nyttiga eller vad?! Sen har vi självklart hejat på de andra EB lagen, p98 tog sig till final och då var vi där och hejade på som bara den. Stack direkt efter till P95s semifinal och hejade på där också. Tyvärr var det bara p98 som tog till final, men hur kul som helst ändå! Spelat lite kort också. Vi hade även livliga pratstunder om vem jag&sofia egentligen var, för de trodde inte på oss så ja.. krångligt blev det iaf! Orkar inte riktigt gå in på detaljer, ebba får gärna göra det om hon känner för det, men det kommer jag i alla fall inte göra. Men jag mår som en gud hur som, som bästanattis brukar säga!

Funderar just nu på att ta ut ben&jerry´s som vi köpte innan täby men glömde käka upp och sätta på en bra film, lite tjockt sådär. Ah men så blir det nog! Later people.


hääääääärligt


om man kunde dö av lycka...

Dagarna i Täby har varit grymma, obeskrivliga. Blir nog ett lite långt inlägg imorgon om allt men just nu blir det bara att ta det lugnt och kolla på BBT, det är allt jag orkar just nu.. PUSS


mamma mia!

Min nacke har gjort lite ont hela dagen men jag hoppas att det går över tills imorgon! Mamma mia rullar på tv:n samtidigt som jag pratar med Saris på msn och packar det lilla sista i väskan. Ska alldeles strax ta en cola som belöning för att jag packat och efter det blir det tv tittande tills jag somnar. IMORGON DRAR VI! ASSÅÅ... FYFAN VAD VI SKA KROSSAAAA!


he's the gun to my holster

har hunnit med att packa klart (tror jag iaf), duscha och för ett tag sen var jag inne på boda borgs hemsida och bokade åt gänget! Kan inte bli mycket bättre. Först täby sen boda borg med mitt favoritgäng! Och ännu en gång kommer tjejerna vinna, vi bara låter killarna tro att de kan slå oss hehe..
Tycker att jag förtjänar att ta det lite lugnt just nu därför sitter jag här, ska nog spela lite spel också. Ska nog försöka hinna platta mitt hår lite också så jag slipper det imorgon. För då blir det upp tidigt, ska vara i bollhuset kvart i nio.. Och känner att ögonen börjar bli tunga redan nu så blir sängen tidigt för mig tror jag!


inte världens charmigaste bild kanske som pappa tog på mig igår, men såhär glad var jag igår och är även idag!

live while you can

I'm baaack! Och vet ni vad? Jag har haft de hur bra som helst, även fast att jag egentligen inte ville på kryssning, var nog rätt många som fick stå ut med mitt klagomål angående de hehe. Skrattat har jag gjort i stora mängder i alla fall. Var ingen bufé som vi hade trott att det skulle bli, utan det blev supé istället.. och jag som inte äter Allting precis smakade hummer och kräfta igår.. Inte de bästa jag ätit vill jag lova! Träffade på en gubbe utanför våran hytt som började prata med oss, han sa till och med till mamma att hon hade fina flickor, haha den ni! Vi dansade en hel del, kollade på fyrverkerierna i stockholm och sen for vi ut till havs! Gick och la oss runt halv fyra, eller.. pappa gjorde. Jag,sofia&mamma låg och lyssnade på hans snark.. Gick upp runt elva för att käka brunch och sen gick vi runt och gjorde ingenting tills båten var i hamn. Fick med mig parfym från tax free också!

Nu väntar packning, för imorgon är det TÄÄÄBY som gället, fifan! Taggad är ordet :D
Så varken ebba eller jag kommer skriva här de senaste dagarna, för vi kommer ha fullt upp med annat!


lagom knasig bild på joann från täby 2010!

PAUS

Har tagit en liten paus från packandet, fixar lite med min ipod tills imorgon och ska alldeles strax göra klart det sista till min stora väska. Har lyckats ganska bra känner jag, har bara en stor väska och sen blir det sovsäcken och madrassen som är bredvid!


bild från igår

värt det!

Har lite ont i halsen, är så sjukt trött att jag vaknade kvart i tre och jag har en väska hos Evelin som jag knappt orkar hämta. Men fyfan vad det är värt de! Idag är en slappar-dag, det ända som är bestämt är min väska som måste hämtas (när Evelin väljer att svara på sms) och sedan ska allting packas till Täby imorgon!!

Eftersom jag inte är den piggaste personen just nu så ska jag inte chocka er med någon bild på mig


och just ja, fick frågan om "kung coachen" skulle med. Vet inte riktigt vem du syftar på men jag väljer att svara ja!

GOTT NYTT ÅÅÅR!

Gott nytt på er! Kom hem för ett tag sen och hade en liten rundvisning för tjejerna innan de drog till Evelin. Ska väl alldeles strax stänga av datorn och lägga mig för imorgon ska jag packa hela dagen eftersom vi åker på söndaaaaaaag! Så.Jävla.Taggad. Skrek in de nya året med sjukt härliga människor, saknades dock några. Vi hörs folket!


RSS 2.0